Akdeniz Üniversitesi DSpace

İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri gelişiminde müzikli oyunların etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Baş, Ayşe Nur
dc.date.accessioned 2024-03-01T12:46:03Z
dc.date.available 2024-03-01T12:46:03Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7356
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; müzikli oyun uygulamalarının ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri gelişime etkisini ve grupların sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerinin sosyal beceri gelişimde müzikli oyunların etkisine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma tasarımı karma yöntemdir ve bu araştırmada karma yöntem araştırma tasarımlarından sıralı açıklayıcı tasarım kullanılmıştır. Araştırmanın deneysel deseni "denk olmayan kontrol gruplu ön test-son test deseni" dir. Araştırmada 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kars ilinde bulunan bir devlet ilkokulundaki 3.sınıf öğrencileri yer almaktadır. Çalışma grubunu, deney grubunda 30, kontrol grubunda 30 olmak üzere 60, öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler "Sosyal Beceri Ölçeği" ve "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada deney grubuna 10 hafta boyunca müzikli oyun etkinlikleri uygulanmış, kontrol grubuna ise bu etkinlikler uygulanmamıştır. Araştırma sonunda hem deney hem de kontrol grubu sınıf öğretmeni ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin çözümüne yönelik deney ve kontrol gruplarının Sosyal Beceri Ölçeği puanları üzerinde kovaryans çözümlemesi uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde deney ve kontrol grubu sınıf öğretmenlerine yöneltilen yarı yapılandırılmış görüşme soruları içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin Sosyal Beceri Ölçeği ön test toplam puan ortalamalarına göre düzeltilmiş son test toplam puanları arasında, deney grubu lehine anlamlı farkın olduğu ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin görüşme sorularına verdikleri yanıtlar sonucunda müzikli oyun etkinliklerinin sosyal becerilerin gelişimi noktasında yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış, gelecekte yapılacak olan araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İlkokul, 3. Sınıf, sosyal beceri, müzikli oyun. en_US
dc.title İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri gelişiminde müzikli oyunların etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Temel Eğitim en_US
dc.contributor.consultantID Burak, Sabahat. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster