Akdeniz Üniversitesi DSpace

Sosyal medyanın marka kent konumlandırmasındaki etkisi: Antalya-İzmir karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Sezen, Mustafa
dc.date.accessioned 2023-05-17T15:18:23Z
dc.date.available 2023-05-17T15:18:23Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6904
dc.description.abstract Günümüzde kentler, daha fazla sayıda, daha fazla para harcayan kent ziyaretçisini ve ayrıca yüksek harcama yapacak yatırımı çekmek, daha kalifiye iş gücünü barındırmak için kurum markaları gibi yönetilebilmektedir. Kent markalarının yönetim süreci içerisinde önemli bir nokta olan kent tanıtımı tüm mecralarla birlikte yönetilmektedir. Çağımızda teknolojinin hızla gelişmesi ve buna bağlı olarak internet kullanım oranındaki hızlı artış olmasıyla tüketicinin çevrimiçi platformlarda aktifliği artış göstermiştir. Markalaşmış veya marka olmak isteyen kentlerin sosyal medya kullanma alışkanlarındaki hızlı ve olumlu değişim kent markası yönetimi açısından da vaz geçilmez olmuştur. Bu noktada sosyal medya araçlarından biri olan Instagram mecrası kent markası imajının ayırt edici özelliklerinden biridir. Bu bağlamda kent markası yönetimi sürecinde sosyal medyanın rolünü ortaya koyabilmek amacıyla Antalya'nın Instagram'daki temsilî hesabı "antalyabb" ile İzmir'in temsilî hesabı "izmirbuyuksehirbelediyesi" karşılaştırılmıştır. Çalışmada içerik analizi yöntem kullanılmış ve elde edilen verilerden yararlanarak kent markası yönetimi sürecinde kent markasının temsil edilmesinde sosyal medya mecralarından Instagram'ın pozitif etkisi olduğu saptanmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sosyal medyanın marka kent konumlandırmasındaki etkisi: Antalya-İzmir karşılaştırılması en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Pazarlama en_US
dc.contributor.consultantID Batu, Nurettin Mert. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account