dc.contributor.author |
Yörük, Gözde |
|
dc.date.accessioned |
2023-05-17T15:15:13Z |
|
dc.date.available |
2023-05-17T15:15:13Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6903 |
|
dc.description.abstract |
Bu tez çalışmasının amacı, mutfak şeflerinin sosyal medya araçlarını (SMA) kullanımları ve bireysel yaratıcılıkları (BY) arasındaki ilişkiyi incelemektir. Söz konusu ilişkinin varlığına dayalı olarak hangi değişkenin diğeri üzerinde etkili olabileceğine yönelik değerlendirmeler yapmak da çalışmanın alt amacıdır. Bu amaçlar doğrultusunda literatür taraması yapılmış ve ele alınan değişkenler incelenmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda oluşturulan hipotezin test edilmesi için nicel araştırma modeli tercih edilmiştir. Araştırmaya uygun ölçek bulunamadığı için kültürlerarası ölçek uyarlaması uygun görülmüştür. Sosyal medya kullanımını değişkenini ölçmek için Davis'in (1989) teknoloji kabul modeli (TKM) ve bireysel yaratıcılığı değişkenini ölçmek için Epstein'ın (1999) üretkenlik teorisinden yararlanılmıştır. Ölçek ifadelerinin uygunluğu ve anlaşılabilirliğini belirlemek için uzman görüşüne başvurulmuştur. Ölçeklerin yapı geçerliği ve güvenirliğinin belirlenmesi için pilot test yapılmıştır ve sonuçların istenen düzeyde olmasından sonra ana ölçüme geçilmiştir. Veriler çevrimiçi ortamda oluşturulan anket yöntemi ile toplanmıştır. Örnekleme ulaşılmasında kartopu örnekleme tekniği kullanılmıştır. 328 katılımcıya ulaşılmıştır. Çalışmada kullanılan ölçekler uyarlandığı için, ölçeklerin geçerliliğini belirlemek için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Sonrasında ana ölçüme geçilerek kanonik korelasyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda sosyal medya kullanımı ve bireysel yaratıcılık arasında anlamlı karşılıklı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Dolayısıyla, çalışmada öngörülen hipotez de kabul edilmiştir. Elde edilen bulgular dikkate alınarak çalışmanın sonucu ve ileride yapılacak çalışmalara öneriler getirilmiştir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Mutfak Şefleri, Sosyal Medya Araçları, Bireysel Yaratıcılık, Yenilik, Kanonik Korelasyon |
en_US |
dc.title |
Sosyal medya araçlarının kullanımı ile bireysel yaratıcılık ilişkisi: mutfak şefleri üzerine bir araştırma |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Çalışkan, Osman. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |