dc.contributor.author |
Aptula, Zeliha Beani |
|
dc.date.accessioned |
2023-04-19T14:19:45Z |
|
dc.date.available |
2023-04-19T14:19:45Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6864 |
|
dc.description.abstract |
Yapılan bu araştırmada Bulgar turistlerin tatil için Antalya destinasyonunu tercih etmesinde etkili olan itici ve çekici faktörlerin önem- performans analizi ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya sosyal bilimler alanında yaygın olarak kullanılan tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya 2020-2021 turizm sezonunda Antalya destinasyonunu tercih eden 446 Bulgar turist katılmıştır. Araştırmaya katılan turistlerin demografik özelliklerinin belirlenmesinde kişisel bilgi formundan yararlanılmıştır. Araştırmaya katılan turistlerin Antalya destinasyonunu tercih etmelerinde etkili olan itici ve çekici faktörler ile tüketici temelli destinasyon değeri algılarının belirlenmesinde Pektaş (2017) tarafından literatür taraması yapılarak geliştirilmiş olan ölçekten yararlanılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde Google Formlar kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analiz sürecinde SPSS 22.0 programında One Way ANOVA analizi ile Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda Bulgar turistlerin Antalya destinasyonuna yönelmelerinde hem itme hem de çekme faktörlerinin etkili olduğu bulunmuştur. Araştırmaya katılan turistleri Antalya destinasyonun yönelten itici ve çekici faktörlerin demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Bu kapsamda destinasyona yönelmede etkili olan itici ve çekici faktörlerin turistlerin yaş gruplarına, medeni durumlarına, eğitim düzeylerine, aylık gelir durumlarına, meslek gruplarına ve Antalya'yı ziyaret etme sayılarına göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur (p<0.05). Araştırmaya katılan Bulgar turistlerin tüketici temelli destinasyon değeri algılarına ilişkin bulgular değerlendirildiğinde, tüketici temelli destinasyon değeri alt boyutlarına (destinasyon farkındalığı, destinasyon çağrışımı, destinasyonun ekonomik değeri, destinasyonun algılanan kalitesi, destinasyon bağlılığı) ilişkin algılarının yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Bunun yanında Bulgar turistlerin destinasyona yönelmelerinde etkili olan itici ve çekici faktörler ile tüketici temelli destinasyon değeri algıları arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Sonuç olarak, Bulgar turistlerin Antalya destinasyonunu tercih etmelerinde itici ve çekici faktörlerin yüksek düzeyde etkili olduğu, destinasyona yönelmede etkili olan itici ve çekici faktörlerin demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterdiği, destinasyona yönelmede etkili olan itici ve çekici faktörler ile tüketici temelli destinasyon değeri arasında anlamlı ilişkiler olduğu söylenebilir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Bulgar turistlerin tatil için Antalya destinasyonu tercih etmesinde etkili olan itici ve çekici faktörlerin önem-performans analizi ile değerlendirilmesi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Turizm İşletmeciliği |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Akıncı, Zeki. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |