Akdeniz Üniversitesi DSpace

Elektronik ağızdan ağıza iletişim: Antalya Kemer Bölgesi 5 yıldızlı otellerin Tripadvisor Türk misafirlerin yorumlarının incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Kılıç, Hakan
dc.date.accessioned 2023-04-12T15:03:16Z
dc.date.available 2023-04-12T15:03:16Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6797
dc.description.abstract İnternet kullanımının artması ile sosyal medya platformları artık bir pazarlama ve tutundurma aracına dönüşmüştür. Tüketicilerin TripAdvisor gibi platformlarda yapmış oldukları yorumlar diğer insanların satın alma davranışını etkilemektedir. Bundan dolayı işletmeler için elektronik ağızdan ağıza iletişim önemli bir konudur. İşletmeler bunları takip etmeli ve bazen de hizmet telafisinde bulunmalıdır. Bir turizm eWoM platformu olan TripAdvisor'daki yorumlar seyahat edenlerin satın alma davranışını önemli oranda etkilemektedir. Bundan dolayı çalışmanın amacı Antalya Kemer Bölgesinde yer alan 5 yıldızlı oteller hakkında Türk misafirlerin TripAdvisor'daki yorumlarının incelemesidir. Tez konusu itibariyle eWoM olgusuna odaklanmaktadır. Bu kapsamda ele alınan diğer ilişkili konular ise otellerde tutundurma, pazarlama, sosyal platformların satın alma niyetine etkisi konularıdır. Antalya ili Kemer bölgesinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı oteller çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır. Verilerin çokluğundan dolayı bu otellerde konaklayan sadece Türk vatandaşlarının yorumları incelenecektir. Çalışmada eWoM kapsamında oteller ile ilgili en önemli sosyal platform olan TripAdvisor kullanılacaktır. Yapılmış olan bu araştırmada elde edilen bulgular değerlendirildiğinde Türk müşterilerin genel olarak Kemer'de bulunan beş yıldızlı otellerden memnun oldukları görülmektedir. Kemer'deki otel işletmelerine ilişkin içerik analizi yapılarak sonuçlar incelenmiştir. Burada en çok vurgulanan kelimelerin oteller için, güven, kalite, memnuniyet, rezervasyon, harika, mükemmel, pahalı, hijyenik olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde değerlendirilmiş olan yorumların neredeyse yarısında hijyenle ilgili bir kelime bulunduğu belirlenmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Elektronik ağızdan ağıza iletişim: Antalya Kemer Bölgesi 5 yıldızlı otellerin Tripadvisor Türk misafirlerin yorumlarının incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Turizm Yönetimi en_US
dc.contributor.consultantID Aytekin, Arif. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account