dc.contributor.author |
Kaya, Merve |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-15T17:25:19Z |
|
dc.date.available |
2023-03-15T17:25:19Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6479 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, harmanlanmış öğrenme modellerinin alt basamağındaki çevirme modelinin türlerinden biri olan ters yüz öğrenme modelinin (Staker ve Horn, 2012) öğrencilerin bilimin doğası anlayışını ve erişileri üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin beraber kullanımı ile birbirlerini tamamlamalarına olanak sağlayan karma araştırma yöntemi ve ön test-son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Uygulama için gerekli olan örneklem Antalya ili Kepez ilçesinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim gören 7.sınıf deney grubunda 22, kontrol grubunda 23 olmak üzere toplam 45 öğrenciden oluşmaktadır. Uygulama deney grubu öğrencileriyle ters yüz sınıf modeli ve fen programında öngörülen yöntemler doğrultusunda yürütülürken, kontrol grubu öğrencileri ile fen programında öngörülen yöntemler doğrultusunda 7 hafta süre ile gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin elde edilmesi için Lederman (2002) tarafından geliştirilen VNOS-C (BDHGA) ölçeği, Özcan(2013) tarafından geliştirilen dereceli puanlama anahtarı (DPA) ve araştırmacı tarafından hazırlanan Erişi Testi, nitel verilerin elde edilmesinde ise araştırmacı tarafından hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu öğrencilere uygulanmış ve araştırma yürütücü ile de görüşme yapılmıştır. Çalışmada kullanılan BDHGA'daki veriler içerik analizi yöntemi incelenmiş ve DPA rehberliğinde nicel verilere dönüştürülmüştür. Dönüşümü yapılan veriler parametrik olmayan Mann Whitney-U testi ile ve Erişi Testi'nden elde edilen veriler de bağımsız örneklem t-testi ile analiz edilmiştir. Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ve Öğretmen Görüşme Formu'ndan elde edilen veriler içerik analizi ile analizi sağlanmıştır. Araştırmalardan elde edilen nicel bulgular doğrultusunda ters yüz sınıf modeli uygulamasının deney grubu öğrencilerinin bilimin doğası anlayışlarını ve erişilerini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Araştırmaya ait elde edilen nitel veriler doğrultusunda ters yüz sınıf modeli uygulamasının öğrencilerin derse karşı tutumlarını olumlu yönde etkilediği belirlenerek, uygulama yürütücüsünün de uygulanan model hakkında olumlu düşünceye sahip olduğu, uygulamaya yönelik bazı teknik alt yapının iyileştirilmesi ile modelin uygulanmasının daha etkili olacağı tespit edilmiştir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Ters yüz sınıf modelinin öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarına ve erişine etkisi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Yıldırım, Fatih Serdar. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |