Akdeniz Üniversitesi DSpace

Kişilik özelliklerinin turist memnuniyeti ve sadakati üzerine etkisi: Otel işletmelerinde bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Aysal, Onur
dc.date.accessioned 2023-03-09T08:18:23Z
dc.date.available 2023-03-09T08:18:23Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6426
dc.description.abstract Bu araştırma ile otel işletmelerinde konaklayan turistlerin kişilik yapısının incelenip memnuniyet ve sadakat üzerindeki etkisinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma amacına yönelik turizm tesis kapasitesi olarak ve turizm ürünleri bakımından zengin bir bölge olan Alanya destinasyonu seçilmiştir. Nicel araştırma yöntemi uygulanan araştırmada anket yönteminden faydalanılmıştır. Bu doğrultuda Alanya destinasyonu'nda bulunan otel işletmelerinde konaklayan turistlere 432 anket uygulanmış, analize uygun 408 adet anket tespit edilmiştir. Toplanan veriler istatistik paket programı ile analize tabi tutulmuştur.Araştırma sonucuna göre katılımcıların kişilik özellikleri deneyime açıklık, sorumluluk, dışadönüklük, nevrotiklik ve uyumluluk olarak belirlenmiştir. Katılımcıların sorumluluk ve uyumluluk kişilik özelliklerinin turist memnuniyetine anlamlı bir etkisi tespit edilmiştir. Turistlerin nevrotiklik ve dışadönüklük kişilik özelliklerinin ise turist sadakati üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmanın son kısmında ise katılımcıların kişilik özellikleri ile demografik değişkenleri arasındaki anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bu farklılıklar sorumluluk, uyumluluk ve deneyime açıklık kişilik özelliklerine sahip olmalarında cinsiyet etkili bir faktör olduğu, deneyime açıklık, uyumluluk ve sorumluluk kişilik özelliklerinin yaşa bağlı olarak değiştiği, deneyime açıklık ve nevrotiklik kişilik özelliklerinin milliyete bağlı olarak değiştiği görülürken, katılımcıların nevrotiklik kişilik durumu sergilemesinde medeni durumun etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca katılımcıların, nevrotiklik ve uyumluluk kişilik özelliklerinin eğitim durumuna bağlı olarak değiştiği, sorumluluk, nevrotiklik ve uyumluluk kişilik özelliklerinin gelir durumuna bağlı olarak değiştiği, deneyime açıklık, sorumluluk, dışadönüklük ve uyumluluk kişilik özellikleri otelde konaklama sürelerine bağlı olarak değiştiği, deneyime açıklık, sorumluluk, nevrotiklik, dışadönüklük ve uyumluluk kişilik özelliklerinin seyahat amacına bağlı olarak değiştiğine yönelik anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan bilgiler neticesinde önerilere yer verilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Alanya destinasyonu, Otel işletmeleri, Kişilik özellikleri, Müşteri memnuniyeti, Müşteri sadakati en_US
dc.title Kişilik özelliklerinin turist memnuniyeti ve sadakati üzerine etkisi: Otel işletmelerinde bir uygulama en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Turizm Yönetimi en_US
dc.contributor.consultantID Uslu, Abdullah. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account