dc.contributor.author |
Çakır, Tuğçe |
|
dc.date.accessioned |
2023-02-23T07:56:15Z |
|
dc.date.available |
2023-02-23T07:56:15Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6308 |
|
dc.description.abstract |
Dijital platformlarda yaşanan yenilikler iletişim çalışmalarına da etki etmiş, bilhassa Web 2.0 ile birlikte internet reklamcılığı alanında yaşanan gelişmeler, markaların klasik reklamlara olan bağlılığı, zaman içerisinde tüketicilerin bu çeşit reklamlara olumsuz tutum takınmalarına yol açmıştır. Tüketicilerin online platformlarda harcadıkları uzun vakitlerin ve online platformların iletişim süreci içerisinde sunduğu avantajların farkına varan markalar, hedef kitlelerine bu ortamlarda ulaşabilmek için yoğun bir reklam yarışı içerisine girmişlerdir. Bunun neticesinde bannerların ve görüntülü (display) reklamlar tüketicilerin online platformda izinleri olmaksızın kesintiye sebebiyet vermiştir. Ek olarak buna benzer online reklamlar, reklam engelleme uygulamaları ile engellenebilmektedir ve bu durum markaların online platformlarda farklı reklam formatlarına yönelmelerine neden olmuştur. Doğal reklamlar, tüketicinin online deneyimini kesintiye uğratmaksızın bütünüyle yayınlandığı platformun niteliklerine uyum sağlayarak tüketicilere medya platformuyla uyumlu bir okuma ya da izleme deneyimi sağlaması bakımından farklı internet reklamcılığı çeşitlerinden farklı bir modeldir. Doğal reklamlarla tüketici satın alma eylemine yönlendirirken aynı zamanda tüketicilerin dikkatini çekebilecek konularla ilgili marka farkındalığı oluşturmak hedeflenmektedir. Bu bağlamda tezin birinci bölümünde dijital reklamcılık kavramı, dijital reklam türleri, avantaj ve dezavantajlarıyla birlikte dijital pazarlamanın gelişimi incelenmektedir. Tezin ikinci bölümünde doğal reklam kavramı, doğal reklam türleri, avantaj ve dezavantajları, doğal reklamların ve advertorial reklamların arasındaki fark ile beraber doğal reklamlar tüketim ve pazarlama açısından incelenmektedir. Tezin üçüncü bölümünde ise gelişen teknolojiyle birlikte ortaya çıkan doğal reklamların Y ve Z kuşağı üzerinde ki etkileri incelenmektedir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Dijital Reklam, Doğal Reklam, Tüketim, Dijital Pazarlama, Reklam |
en_US |
dc.title |
Dijital reklamcılık ve doğal reklamlar: tüketicilerin doğal reklamlar konusundaki görüşlerinin belirlenmesine ilişkin nitel bir araştırma |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Çelik, Yeşim. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |