dc.contributor.author |
Yılmaz, Hakan |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-27T11:24:36Z |
|
dc.date.available |
2023-01-27T11:24:36Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6069 |
|
dc.description.abstract |
Beğenme koşuluyla satış, satışın özel bir türüdür. Türk Borçlar Kanunu'nun 249. ve 252. maddeleri arasında düzenlenmiştir. Günlük hayatta, alıcı, çoğu zaman satılanı inceleme veya deneme imkanı bulamamaktadır. Alıcı, satılanı teslim aldıktan sonra satılandaki ayıpları fark edebilir. Alıcı, ayıplı mal nedeniyle kanundan kaynaklanan haklarını kullanabilir. Ancak bu durum uzun yargılamalara ve masrafa neden olabilir. Özellikle ticari satışlarda ayıp ihbar süreleri kısadır. Bu tür satışlarda alıcı satılanı yeteri kadar inceleyemeyebilir. Beğenme koşuluyla satış sözleşmesi, alıcıya satılanı deneme ve inceleme imkanı verir. Alıcı, satılanı onaylayıp onaylamamakta serbesttir. Bu çalışmada beğenme koşuluyla satışın alıcıya sağladığı imkanlar ele alınmıştır. Uygulamada beğenme koşuluyla satış sözleşmelerinin geçersiz olduğuna yönelik fikirler olduğu görülmektedir. Bu yöndeki fikirler de çalışmada irdelenmiştir. Beğenme koşuluyla satış, diğer bazı sözleşme türleri ile karıştırılabilir. Bu çalışmada özellikle beğenme koşuluyla satış sözleşmesinin benzer başka sözleşmelerden ayırt edilmesine çalışılmıştır. Çalışmanın sınırları ölçüsünde kalınmış ve teorik tartışmalara olabildiğince az yer verilmiştir. Konuya ilişkin olarak 818 sayılı Borçlar Kanunu ile 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu arasındaki farklılıklar da incelenmiştir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Beğenme Koşuluyla Satış, Tecrübe, Muayene |
en_US |
dc.title |
Beğenme koşuluyla satış |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Özel Hukuk |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Boztosun, N. Ayşe. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |