dc.contributor.author |
Yanbal, Melike |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-26T12:38:03Z |
|
dc.date.available |
2023-01-26T12:38:03Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6058 |
|
dc.description.abstract |
Bu tez çalışmasının amacı, yerli ziyaretçilerin hedonik ve faydacı tüketim değerinin, geçmiş deneyimin ve yiyecek imajının yerel yiyecek tüketme motivasyonuna etkisini ele almaktır. Bu amaç doğrultusunda literatür taraması yapılmış ve çalışmada ele alınan değişkenler incelenmiştir. Oluşturulan hipotezin test edilmesi için nicel araştırma modeli tercih edilmiştir. Veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerle birlikte ölçme aracının yapı geçerliği ve güvenirliği uygun analizlerle kontrol edilerek doğrulanmıştır. Çalışmada yer alan değişkenler arasında öngörülen ilişkiyi test etmek üzere regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen verilerin analizi sonucunda yerli ziyaretçilerin hedonik ve faydacı tüketim değerinin, geçmiş deneyim ve yiyecek imajının yerel yiyecek tüketme motivasyonu üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkisi olduğu görülmüştür. Dolayısıyla, çalışmada öngörülen hipotez de kabul edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında uygulamacılara ve ileriki araştırmacılara öneriler getirilmiştir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Yiyecek imajı tüketim değeri ve geçmiş deneyimin yerel yiyecek tüketme motivasyonuna etkisinin incelenmesi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Çalışkan, Osman. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |