dc.contributor.author |
Keleş, Tuğba |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-31T18:03:35Z |
|
dc.date.available |
2022-10-31T18:03:35Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5739 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde tüm dünyayı etkileyen yoğun çevre sorunları yaşanmakta olup, doğa koruma alanları özellikleri itibariyle bundan daha fazla etkilenmektedir. Buna insanların doğal alanlara ve bunların korunması konusundaki yaklaşımlarının yetersizliği de eklendiğinde, korunan doğal alanların zarar görmesi kaçınılmaz olmaktadır. Doğanın korunması ve gelecek nesillere yaşanılabilir bir dünyanın bırakılması için tüm bireylere çeşitli sorumluluklar düşmektedir. Doğal alanların korunması ve sorunlarının önlenmesi için erken yaşta verilen eğitimin önemli olduğu birçok araştırıcı tarafından bildirilmektedir. Araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin doğa koruma yaklaşımlarının belirlenmesi ve eğitime bağlı değişimlerinin değerlendirilmesidir. Doğa koruma eğitiminin küçük yaşlarda başlamasının önemini ortaya koymayı da amaçlayan bu çalışmanın hedef grubu ortaokul öğrencileridir. Çalışma Antalya ili kent merkezinde bulunan ortaokulların konumu, öğrenci başına düşen açık-kapalı alan miktarı, yapım yılı, öğretmen sayısı, öğrenci sayısı ve okul branş durumu gibi kriterlere göre değerlendirilmesinin ardından, Konyaaltı ilçesi Ayten Çağıran Ortaokulu seçilmiştir. Görüşme yoluyla sorgulamanın daha güvenli ve hızlı olması nedeniyle; Ayten Çağıran Ortaokulu'nda 709 öğrenciye doğa koruma konusunda bilgi düzeyi ve farkındalıklarının belirlenmesinde standart formlarla yerinde anket yöntemi uygulanmıştır. Uygulanan anket formaları değerlendirilerek eğitim sunumu hazırlanmış ve öğrencilere sunumu yapılmıştır. Sunum sonrası anket formu tekrar uygulanmıştır. Eğitim sunumu öncesi ve sonrası uygulanan anket formları SPSS programına veri girişi yapılarak oluşan farklıların görülebilmesi için analizler yapılmıştır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Doğa koruma yaklaşımlarında eğitime bağlı değişimlerin ortaokul öğrencileri örneğinde değerlendirilmesi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Peyzaj Mimarlığı |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Mansuroğlu, Sibel. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |