Akdeniz Üniversitesi DSpace

Eğitim denetçilerinin görevleri ile ilgili stres kaynakları ve bu stres kaynakları ile baş etme yöntemleri

Show simple item record

dc.contributor.author Tetik, Şehnaz Canlı
dc.date.accessioned 2022-06-14T13:13:48Z
dc.date.available 2022-06-14T13:13:48Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5457
dc.description.abstract Eğitim-öğretim hizmetlerinin istenilir etkinlik ve verimlilikte sürdürülmesinin en etkili aracı denetim sistemidir. Öğretmenlerin iş başında yetiştirilmesi ve rehberlik yapılması denetimin ilk akla gelen öğeleridir. Tüm resmi ve özel eğitim kurumlarının açılması, kapanması, kurs ve özel dershanelerin denetimi eğitim denetçilerinin bilinen görevlerindendir. Eğitim denetçilerinin belirlenen görevleri yerine getirirken rol boyutunu oluşturan ve her biri birer yeterlik alanı olan yöneticilik, liderlik, öğreticilik, rehberlik, araştırma uzmanlığı ve sorgu yargıçlığı rollerini oynaması beklenir. İlköğretim denetçilerinin konuyla ilgili olarak dile getirdikleri sorunlara ilişkin bazı ifadeler; çok sayıda görevin verilmesi ve iş yükünün fazlalığı kendilerinde stres ve bıkkınlık meydana getirmektedir.Çalışmamızda; eğitimde kalitenin arttırılması amaçları kapsamında; denetçilik kurumu, eğitim sistemine yansıması ve özellikle eğitim denetçilerinin görevleri sırasında karşılaştıkları bireysel ve örgütsel anlamda stres kaynakları ve bunlarla baş etme yöntemleri incelemeye alınmıştır. Antalya ilinde yedi farklı eğitim bölgesinde görev yapan yedi eğitim denetçisine on beş açık uçlu sorudan oluşan bir soru formu kullanılarak nitel bir çalışma yapılmıştır. Ankete verilen cevaplar içerik analizi ile çözümlenmiş ve verilerin yüzde frekans değerleri ile örnek cevaplar verilmiştir.Araştırmadan elde edilen veriler ışığında, eğitim denetçilerinin görüşlerine göre kendilerini genelde stresli hissetmelerine rağmen, bireysel stres yönetimi konusunda başarılı oldukları belirlenmiştir. Bu çalışma örgütsel stres kaynaklarının belirlenerek eğitim denetçilerinin bu stresle nasıl baş etmeye çalıştıkları konusunda yol göstermesi bakımından önem arz etmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Eğitim denetçilerinin görevleri ile ilgili stres kaynakları ve bu stres kaynakları ile baş etme yöntemleri en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Yönetimi ve Denetimi Programı en_US
dc.contributor.consultantID Ali Sabancı en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account