dc.contributor.author |
Yılmaz, Bayram |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-13T14:54:11Z |
|
dc.date.available |
2022-06-13T14:54:11Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5436 |
|
dc.description.abstract |
Kurumlar kendilerini ve hizmetlerini çeşitli yol ve yöntemlerle topluma tanıtırlar. Toplumlar da kurumlara güvenirler ve onların davranışından kolayca etkilenirler. Bunun yanında toplumlar, kurumların işleyiş ve hizmetlerinin iyileştirilmesi ve gördükleri aksaklıkların düzeltilmesi konusunda da talepte bulunurlar. Kurumlar bu talepleri değerlendirir ve taleplere uygun davranış sergilerse simetrik bir iletişim ortaya çıkar ve halkla ilişkiler döngüsü gerçekleşmiş olur. Bu bağlamda, Türkiye'de faaliyette olan kalkınma ajanslarının halkla ilişkiler faaliyetleri bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır.Simetrik iletişim modeli merkezli yürütülen halkla ilişkiler faaliyetleri, örgütsel mükemmelliğin ve mükemmel halkla ilişkiler yaklaşımının da önemli değişkenlerindendir. Bu kapsamda, bu çalışmanın amacı da, simetrik modelin karakteristiğinin ve mükemmel halkla ilişkiler döngüsünün incelenen kurumun yasal ve idari yapısında ve uygulamalarında mevcut olup olmadığını ortaya koymaya çalışmaktır.Kurumların uyguladığı halkla ilişkiler modelleri teori bölümünde incelenmiş ve çalışma konusunu destekleyen Halkla İlişkilerde ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik yaklaşımının benimsendiği bir kuramsal çerçeve oluşturulmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda çağdaş iletişim ve yönetim tekniklerini bünyesinde barındıran Yönetişim Yaklaşımının ışık tuttuğu bir görüş benimsenmiştir.Çalışmanın amacı doğrultusunda yukarıda belirtilen döngü, Türkiye'de kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları ortaklığı ile 2006 yılında oluşturulmuş olan ve yeni bir yönetişim modeli olarak karşımıza çıkan kalkınma ajanslarının yasal ve idari yapısı yazılı dokümanların incelenmesi yöntemiyle; örneklem olarak seçilen Batı Akdeniz Kalkınma Ajansının halkla ilişkiler faaliyetleri de derinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak incelenmiş ve analiz edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda kurumun yöneticileri, iletişim ve halkla ilişkiler yetkilileri, kurum çalışanları, paydaşları ve hedef kitlesinden seçilen kişilerin görüşleri alınarak halkla ilişkiler uygulamalarının olumlu ve olumsuz yönleri sorgulanmıştır.Sonuç itibariyle ortaya çıkan bu çalışmada Batı Akdeniz Kalkınma Ajansının halkla ilişkiler faaliyetlerinin yürütülmesi sırasında büyük oranda simetrik modelin karakteristiğine ve Mükemmel Halkla İlişkiler Yaklaşımına uygun davrandığı, karar ve uygulamalarında çağdaş iletişim ve yönetim tekniği olan yönetişimi benimsediği sonucuna varılmış olmakla birlikte, kurumun halkla ilişkiler yönetiminin daha mükemmel ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi için idari ve davranışsal tedbir önerileri getirilmiştir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Kalkınma Ajansları, Mükemmel Hakla İlişkiler, Yönetişim, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı, BAKA. |
en_US |
dc.title |
Mükemmel halkla ilişkiler yaklaşımı açısından Türkiye’deki kalkınma ajanslarının halkla ilişkiler faaliyetleri: Baka örneği |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Gözde Yirmibeşoğlu |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |