dc.contributor.author |
Babür, Serpil |
|
dc.date.accessioned |
2022-05-09T08:04:26Z |
|
dc.date.available |
2022-05-09T08:04:26Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5145 |
|
dc.description.abstract |
Günümüz turizm işletmeleri her ne kadar gelişen dünyaya ayak uydurarak daha modern ve kaliteli tesisler faaliyete geçirerek hizmette kaliteyi en üst noktaya çıkarmaya çalışsa da, işletme içindeki çalışanların tutum ve davranışlarındaki yaşanabilecek olumsuzluklar bütün çabaları boşa çıkarabilir. Bu nedenle yöneticilerin, işletme içinde çalışan tüm işgörenlerin örgütsel değerleri ve amaçları içselleştirmelerini sağlayabilmelidir. İşletme içinde yaşanacak olası bir yabancılaşma hissi zamanla artarak işletme için büyük tehditler doğurabilir.Örgütsel yabancılaşmaya ilişkin literatür incelendiğinde, örgütsel yabancılaşma ile ilgili çok sınırlı sayıda çalışma olduğu görülmektedir. Bu nedenle, çalışma literatüre katkı sağlaması bakımından önem taşımaktadır.Bu çalışmanın temel amacı, turizm sektöründe hizmet veren konaklama işletmesi çalışanlarının örgütsel yabancılaşma düzeylerini ve yabancılaşmalarına neden olan faktörleri ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, Antalya ? Alanya bölgesinde yer alan beş yıldızlı konaklama işletmelerinin alt düzey çalışanları üzerinde bir araştırma yapılmış ve araştırma sonucunda işgörenlerin özellikle güçsüzlük ve anlamsızlık-kuralsızlık boyutlarında işletme içinde yabancılaşma duygusu taşıdığı tespit edilmiştir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Turizm sektöründe örgütsel yabacılaşma: Antalya beş yıldızlı konaklama işletmelerine yönelik bir araştırma |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
İşletme |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Rüya Ehtiyar |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |