dc.description.abstract |
Bu araştırmada, lise ve üniversitede turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemini, 2006-2007 öğretim yılında Antalya'da bulunan lise ve üniversite düzeyinde turizm eğitimi gören öğrenciler arasından zümrelere göre örneklem yöntemiyle seçilen toplam 496 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemi oluşturan öğrencilerin 212'ini üniversite, 284'ünü lise öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmada Beck ve arkadaşlarının geliştirdiği 20 maddeden oluşan, Seber (1991) tarafından Türkçe'ye çevrilen Beck Umutsuzluk Ölçeği (BUÖ), Spielberger ve arkadaşları tarafından hazırlanan toplam kırk maddeden oluşan Öner ve Le Comte tarafından Türkçe'ye uyarlanan Durumluk- Sürekli Kaygı Ölçeği ile öğrenci ve anne-babalarına ait çeşitli bilgilerin (cinsiyet, okuduğu sınıf, gelir durumu, mesleği vb.) yer aldığı soru formu kullanılmıştır. Öncelikli olarak araştırmada, betimleyici frekans ve yüzde tabloları çıkarılmış sonra umutsuzluk ve kaygı puanları için aşağıda belirtilen analizler SPSS 13.0 istatistik paket programında uygulanmıştır;?Umutsuzluk ve durumluk-sürekli kaygı arasındaki ilişki için Pearson Korelasyonu,?İki grup arasındaki farkları incelemek için t testi?İkiden fazla grubu karşılaştırmak için varyans analizi ve post hoc analizinden scheffe testi uygulanmıştır.Sonuç olarak umutsuzluk ile durumluk-sürekli kaygı arasında anlamlı, pozitif yönlü bir ilişki bulunmuş ve öğrencilerin umutsuzluk ve durumluk-sürekli kaygı düzeyleri üzerinde, eğitim memnuniyetinin, sınıflara göre dağılımın, bilinçli ve istekli tercihin, okuldaki başarı durumlarının, arkadaşlarıyla ilişkilerin, ailelerinin gelir düzeylerinin, üniversite öğrencilerinin barındıkları yerin, anne-babanın eğitim durumunun ve babanın çalışma durumunun farklılık oluşturduğu saptanmıştır. |
en_US |