dc.contributor.author |
Timurtaş, Müjde |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-24T07:57:01Z |
|
dc.date.available |
2021-11-24T07:57:01Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4921 |
|
dc.description.abstract |
Amaç: Bu araştırma ile Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki eğitim kurumlarında çalışan okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin erken çocukluk ve ilkokul çağındaki çocukların hareket aktiviteleri ve oyun eğitimi hakkındaki görüşlerini ve bakış açılarını uygulamada karşılaştıkları zorlukları ve mevcut koşulların uygulamaya olan etkilerini belirleyerek ortaya koyulması amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada, araştırma tekniklerinden nitel araştırma veri toplama yöntemlerinden ise röportaj tekniği kullanılmıştır. Bu bağlamda; kişilerle görüşme esnasında hareket ve oyun başlıklı iki ana tema ve 4 alt temadan oluşan bir soru formu araştırmacı tarafından hazırlanmış ve görüşme esnasında bu sorular gönüllü öğretmenlere yöneltilerek ses kayıt cihazı ile görüşmeler kayıt altına alınarak verilere dönüştürülmüştür. Bulgular: Yapılan araştırma sürecindeki görüşmelerde katılımcıların tamamının okulöncesi ve ilkokul döneminde oyun ve hareket eğitiminin çocukların gelişimlerine olan etkileri nedeniyle çok önem verdiğini fakat gerek mevcut programlar, kendi yetkinlikleri, var olan uygulama alanları koşulları ve gerekse müfredat yoğunluğu gibi iç ve dış etkenler nedeniyle gereken önemin eğitim sürecinde sergilenemediği, çözüm yollarının ve olumsuzlukların giderilebilmesi için yapılabilecekler çalışma içeriğindeki temalar kapsamında öğretmenler tarafından detayları ile belirtilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak oyun ve hareket eğitiminin amacına hizmet edebilmesi için, günlük düzenli beden eğitimi ders saati kapsamında ve beden eğitimi öğretmenleri tarafından verilmesi gerektiği, oyun ve fiziksel etkinlikler alanına yönelik kılavuz kitapların faydalı olacağı ve okul öncesi ve sınıf öğretmenlerine oyun ve fiziksel etkinlik uygulamalarına yönelik kurs ve seminerler verilerek bilgilerin kalıcı ve güncel tutulması gerektiği, fiziksel etkinlikler ders saati içerisinde farklı derslerin işlenmemesi gerektiği, okulların fiziki yapılarının spor salonlarının olmayışı, bahçe zeminlerinin beton olması, anasınıflarının küçük olması gibi olumsuzlukların giderilerek oyun ve hareket eğitimi uygulamalarına uygun hale getirilmesi ve bu eğitimlerin okul, aile ve öğretmen işbirliği ile sağlanmasının verimli olacağı, özellikle okul öncesi ve ilkokul dönemi eğitimin oyuna dayalı müfredat ile fakat uygun fiziksel koşullarda gerçekleştirilebileceği anlaşılmaktadır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin hareket ve oyun eğitimine bakış açılarının incelenmesi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Hareket ve Antrenman Bilimleri |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Mustafa Altınkök |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sağlık Bilimleri Enstitüsü |
en_US |