Akdeniz Üniversitesi DSpace

Promoting critical thinking skills through mytology-based critical thinking activities in ELT department at Akdeniz University

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Seçmen, Gülseren Aslı
dc.date.accessioned 2021-11-10T17:15:09Z
dc.date.available 2021-11-10T17:15:09Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4797
dc.description.abstract Son zamanlarda giderek daha fazla ilgi çekici hale gelen eleştirel düşünme, hem Türkiye'de hem yurt dışında birçok çalışmaya konu olmuştur. Çalışmaların ortak amacı, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmenin farklı yollarını bulmaktır. Benzer şekilde, mevcut çalışma, mitolojik öykülerin ve eleştirel düşünme etkinliklerinin kullanımını araştırarak eğitime katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Bu yarı-deneysel çalışmada araştırma grubunu, Akdeniz Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü'nde Sözlü İletişim Becerileri II dersini alan 39 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma deseni olarak tek gruplu öntest- sontest deseni kullanılmıştır. Nicel veriler Cornell Eleştirel Düşünme Seviye Z Testi (ön test) ile toplanmıştır. Beş haftalık (toplam 10 saat) mitoloji tabanlı eleştirel düşünme etkinliklerinin uygulamasından sonra, Cornell Eleştirel Düşünme Seviye Z Testi (son test), öğrencilerin ön ve sontest puanları arasında bir fark olup olmadığını anlamak amacıyla tekrar kullanılmıştır. Sonuçların analizi, ön test ve son test ortalama puanları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğunu göstermiştir. Cornell Eleştirel Düşünme Testinden elde edilen sonuçlara dayanarak, uygulamadan sonra öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerinde genel olarak bir iyileşme olduğu sonucuna varılabilir. İlginç şekilde, öğrenciler 7 alt beceriden 5'inde test puanlarını artırmalarına rağmen, bu alt becerilerin öntest ve sontest ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bulgulardan çıkan diğer bir durum ise, öğrencilerin eleştirel düşünme testindeki sınav puanları ile yaşları ve ebeveynlerinin eğitim düzeyleri gibi bireysel özellikleri arasında anlamlı bir ilişki olmamasıdır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Promoting critical thinking skills through mytology-based critical thinking activities in ELT department at Akdeniz University en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department English Language Teaching en_US
dc.contributor.consultantID Binnur Genç İlter en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster