Akdeniz Üniversitesi DSpace

Mesleki ve Teknik Lise öğrencilerinin biyoloji dersi tutumları ile akademik başarılarının incelenmesi (Bingöl ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Arısoy, Feriha
dc.date.accessioned 2021-11-05T17:47:31Z
dc.date.available 2021-11-05T17:47:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4762
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı MTAL öğrencilerinin Biyoloji dersine yönelik tutumlarının cinsiyet, okul türü ve bölüm değişkenleri açısından incelenmesi ve biyoloji dersi tutumları ile akademik başarılarının incelenmesidir. Meslek lisesi öğrencilerinin Biyoloji dersine yönelik tutumlarını belirlemek için, Koçakoğlu ve Türkmen (2010) tarafından geliştirilen "Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Okul adı, cinsiyet ve bölüm bilgilerinin yer aldığı 3 maddelik demografik bilgiler öğrenci bilgi formunda verilmiştir. Akademik başarı olarakta ölçek uygulanan öğrencilerin 2017-2018 eğitim-öğretim yılı Biyoloji dersi sene sonu karne notları kullanılmıştır. Ölçek, Bingöl ilinin merkez ve ilçelerine bağlı tüm MTAL'lerinde 2017-2018 eğitim öğretim yılının II. Döneminde, 10.sınıfta öğrenim gören 553 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama sonuçları istatistik paket programında değerlendirilmiştir. Alt problem cümlelerini araştırmak için betimsel istatistik, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi ve Spearman korelasyon teknikleri kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çalışmalar ile öğrencilerin Biyoloji dersine yönelik tutumları ile alt boyutları arasındaki ilişki, 1-5 puan aralığından 3'e yakın olarak saptanmıştır. Laboratuara ilişkin tutum puanları en yüksek, Biyolojiye ilişkin tutum puanları ise en düşük çıkmıştır. Diğer alt problemlerde yapılan incelemelerde kız öğrencilerin Biyoloji dersine ilişkin tutum puanları erkek öğrencilere göre daha yüksek çıkmıştır. Bölüme göre yapılan incelemelerde Sağlık Hizmetleri bölümündeki öğrencilerin Biyolojiye ilişkin puanlarının diğer bölüm öğrencilerinin puanlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Okula göre yapılan incelemelerde ise meslek lisesi öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutum ölçeği puanları, laboratuara ilişkin tutum ve grupla öğrenmeye ilişkin tutum puanları bölüme göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermezken; diğer alt boyut puanları anlamlı farklılık göstermektedir. Öğrencilerin biyoloji dersi tutumları ile akademik başarıları arasında ise anlamlı bir ilişki olmadığı sonucu elde edilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Mesleki ve Teknik Lise öğrencilerinin biyoloji dersi tutumları ile akademik başarılarının incelenmesi (Bingöl ili örneği) en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Programları ve Öğretim Programı en_US
dc.contributor.consultantID Erdoğan Köse en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account