Akdeniz Üniversitesi DSpace

Öğretmen adaylarının FETEMM farkındalığı ve öğretim programına entegrasyon hakkında görüşlerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Şimşek, Abdullah
dc.date.accessioned 2021-11-05T14:49:10Z
dc.date.available 2021-11-05T14:49:10Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4757
dc.description.abstract Bu çalışma, öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarını, FeTeMM'in öğretim programına entegrasyonu hakkındaki yönelimlerini ve bu iki tutumu çeşitli değişkenler (cinsiyet, ana bilim dalı, sınıf düzeyi, yaş aralığı) açısından incelemeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz ve bahar dönemlerinde Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi, Matematik Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi ve Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dallarında tüm sınıf düzeylerinde öğrenim gören 525 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Yöntem olarak genel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada öğretmen adaylarına; Kişisel Bilgi Formu, FeTeMM Farkındalık Ölçeği (FFÖ) ve Entegre FeTeMM Öğretimi Yönelim Ölçeği (EFÖYÖ) uygulanmıştır. Elde edilen veriler uygun analiz programına aktarılarak değerlendirilmiştir. Çalışmada ortaya çıkan bulgulara göre öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının genel olarak "olumlu" düzeyde olduğu görülmektedir. FeTeMM eğitiminin öğretim programına entegrasyonu hakkında öğretmen adaylarının entegre FeTeMM öğretimi yönelimleri incelendiğinde genel olarak bilgi, değer, tutum, algılanan davranış kontrolü ve davranış yönelimi boyutlarının "olumlu" düzeyde olduğu görülürken subjektif ölçüt boyutu puanlarının "kısmen katılıyorum", "kararsızım" aralığında olduğu sonucuna ulaşılmaktadır. Öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıkları diğer değişkenlere göre incelendiğinde cinsiyete göre anlamlı bir farkın bulunmadığı görülmüştür. Öğrenim gördükleri bölüme göre Fen Bilgisi Eğitimi alanında bulunan adayların, sınıf düzeyine göre 4.sınıfta öğrenim gören adayların ve yaş aralıklarına göre 21 yaş ve üzerinde olan adayların daha olumlu farkındalık düzeyine sahip olduğu görülmüştür. Adayların FeTeMM öğretimi yönelimleri diğer değişkenlere göre incelendiğinde cinsiyete göre anlamlı bir farkın bulunmadığı görülmüştür. Öğrenim gördükleri bölümlere göre tüm boyutlarda Fen Bilgisi Öğretmenliği lehine anlamlı fark bulunmuştur. Sınıf düzeyi ve yaş aralıklarında ise algılanan davranış kontrolü ve davranış yönelimi boyutu haricinde tüm boyutlarda anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Araştırmada öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimini kullanabilmek için yeterli beceriye sahip olma, öğrenme performanslarını geliştirme, uygulama alanlarında hazırlık ve proje tasarımı alanlarında kaygılarının olduğu görülmektedir. Lisans eğitimi süreçleri yeniden ele alınarak FeTeMM eğitimi alanında derslerin açılması, öğretmen adaylarının kendilerini geliştirebileceği FeTeMM odaklı projeler tasarlamaları sağlanabilir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Öğretmen adaylarının FETEMM farkındalığı ve öğretim programına entegrasyon hakkında görüşlerinin incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Sait Bulut en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account