Akdeniz Üniversitesi DSpace

Ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarının matematik dersi bağlamında değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Görgülü, Nazan Özsoy
dc.date.accessioned 2021-11-05T07:23:39Z
dc.date.available 2021-11-05T07:23:39Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4749
dc.description.abstract Bu çalışmada MEB'e bağlı ortaokullarda destekleme ve yetiştirme kurslarının matematik dersi bazında değerlendirilmesi için katılımcı öğrencilerin, öğretmen ve idarecilerin görüş ve önerilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bunun yanında 2014-2018 yılları arasındaki üç eğitim öğretim döneminde okul matematik ortalamaları ve TEOG matematik ortalamaları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 yılında Alanya ilçesinde MEB'e bağlı 9 ortaokul, bu okullarda kursa katılan 25 matematik öğretmeni,15 idareci ve 144 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında tüm katılımcılar için gönüllülük esası gözetilmiştir. Karma desen örneği olan bu çalışmada, veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel kısmında öğrenci görüşlerini almak için araştırmacı tarafından hazırlanan anket, öğretmen görüşlerini almak için de yarı yapılandırılmış görüşme formu very toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında ise veriler ilgili izinler dahilinde ilçe milli eğitim müdürlüğünden alınmıştır. Öğretmen ve öğrenci görüşleri tema ve kodlara ayrılmış içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS-22 paket programı kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi bütün analizlerin altında verilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlarda, öğretmen ve öğrencilerin genel olarak olumlu görüş bildirdikleri görülmüştür. Öğrencilerin sadece soru çözmenin dışına çıkıp daha eğlenceli güncel içeriklerle işlenmesini ve kurs sürelerinin düzenlenmesini istedikleri görülmüştür. Kursların konu tekrarı sağlaması, öğrencinin derse katılımını ve özgüvenini arttırması ve ders notlarında artış meydana getirmesi öğrencilerce sık tekrarlanan görüşlerdir. Öğretmenler, kursların kendilerine ekonomik, akademik, özlük ve sosyal açıdan katkılar sağladığını belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra, matematik kurslarının öğrencilerin motivasyonuna, matematik dersi akademik başarılarına, bursluluk sınavına ve TEOG'a büyük ölçüde katkı sağladığı ancak LGS için yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Ancak, okulların yıllara göre matematik ortalamaları ve TEOG matematik ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. Burada daha fazla okula ait ortalamalar incelendiğinde daha verimli bir sonuç ortaya çıkabilir. Matematik kurslarında yaşanan sorunlar öğrenci, öğretmen, veli, idare, materyal ve program boyutlarında incelenmiştir. En fazla sorunun yorgunluk, ilgisizlik, devamsızlık, yeni sisteme uyarlanmış kaynak eksikliği, kursların zamanlama problemi ve aile zoru ile kursa gelme durumudur. Öğretmen görüşlerine göre matematik kurslarının daha verimli şekilde devam etmesi için, kursa yönelik kaynak sağlanmalı, öğrencilere kursun önemi kavratılıp isteyen öğrencilerin kursa gelmesi sağlanmalı ve kurs süreleri iyi ayarlanmalıdır. Araştırmada ortaya çıkan sonuçların idareciler, öğretmenler ve veliler için matematik kursların daha verimli bir şekilde yürütülebilmesi ve eksikliklerin giderilebilmesi için yol gösterici olacağı düşünülmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarının matematik dersi bağlamında değerlendirilmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Ramazan Karataş en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster