Akdeniz Üniversitesi DSpace

Gerçekçi matematik eğitimine dayalı öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aksarı, Havva
dc.date.accessioned 2021-11-02T16:09:31Z
dc.date.available 2021-11-02T16:09:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4709
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) yaklaşımının 6. sınıf öğrencilerinin "Tamsayılar" konusu ile ilgili başarılarına etkisini araştırmaktır. Antalya ili Korkuteli ilçesine bağlı Yazır Fevziye Polat Ortaokulunda 6. sınıftaki 18 öğrencinin deney, 17 öğrencinin kontrol grubunda yer aldığı çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde yürütülmüştür. Aynı zamanda 2017-2018 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Dereköy Ortaokulu-İmam Hatip Ortaokulunda 6. sınıftaki 11 öğrencinin deney, 15 öğrencinin kontrol grubunda yer aldığı çalışma da aynı etkinliklerle yürütülmüştür. Araştırmada, matematik öğretiminde temel konulardan birisi olan "Tamsayılar" konusu ele alınmıştır. Tamsayılar konusunun öğretimi kontrol grubunda Milli Eğitim Bakanlığı Matematik Öğretim Programına uygun etkinliklerle deney grubunda ise GME yaklaşımına uygun olarak hazırlanan uygulamalar halinde gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemek amacıyla 5. sınıf konularının yer aldığı, 20 soruluk denklik testi yapılmıştır. Denklik testindeki sorular 2012-2016 yılları arasında Devlet Parasız Yatılı ve Bursluluk (DPYB) sınavlarında çıkmış sorulardan oluşmaktadır. Bu yüzden denklik testinin geçerlik ve güvenirliğini araştırma ihtiyacı duyulmamıştır. Yapılan analizler sayesinde gruplar arasında anlamlı bir fark olmadığından uygulama aşamasına geçilmiştir. Uygulama aşamasından önce ve sonra deney ve kontrol grubuna "Tamsayılar" konusu ile ilgili 20 sorudan oluşan ön test-son test uygulanmıştır. Son testten elde edilen puanlara göre; deney ve kontrol grubunun tamsayılar konusundaki başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı bağımsız t-testi kullanılarak belirlenmiştir. Yapılan istatistikler sonucunda, tamsayılar konusunda GME ve Milli Eğitim Bakanlığı Matematik Öğretim Programına uygun etkinliklerle yapılan öğretimde deney grubu ile kontrol grubu arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark elde edilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME), Matematik Başarısı, Tamsayılar, Ortaokul 6. sınıf en_US
dc.title Gerçekçi matematik eğitimine dayalı öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Gabil Adilov en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster