dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, ders olarak müfredata girdiği ilk günden itibaren yoğun ilgi gören "Kur'an-ı Kerim, Hz Muhammed'in Hayatı (Peygamberimizin Hayatı olarak adı değişti) ve Temel Dini Bilgiler" seçmeli derslerine dair yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerini belirlemektir. Araştırmamız, Antalya ilinde belirlenen altı ilçede, (Muratpaşa, Kepez, Finike, Kumluca, Manavgat ve Serik) Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 15 ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmamıza yönetici, öğretmen, öğrenci ve veliden oluşan otuzar kişi katılmıştır. Araştırmamızın verilerinin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ve doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırmanın seçmeli derslerle ilgili genel boyutunda, öğrenci ve velilerin seçmeli dersler hakkında yeterli bilgilendirilmediği sonucuna ulaşılmıştır. Seçmeli derslerin din, ahlak ve değerler alanında bulunan "Kur'an-ı Kerim, Hz Muhammed'in Hayatı (Peygamberimizin Hayatı) ve Temel Dini Bilgiler" derslerinin tercih edilmesinde "dini derslere duyulan ilginin" ön plana çıktığı görülmektedir. Öğrenci, veli ve öğretmenlerin, Kur'an-ı Kerim dersinin müfredatından memnun olmadıkları, Kur'an-ı Kerim harflerini öğrenmek için ayrı bir cüz'e ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen ve veliler seçmeli din derslerinde, öğrencilerde bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranış değişikliği gözlemlediklerini söylemişlerdir. Okul yöneticileri ve velilerin öneri ve istekleri öğretmenler üzerine yoğunlaşırken, öğretmen ve öğrencilerin öneri ve istekleri Kur'an-ı Kerim dersi üzerine yoğunlaşmıştır. |
en_US |