dc.description.abstract |
Bu çalışmada; sınıf öğretmeni adaylarının kesir problemlerini modelleme yöntemiyle çözebilme yeterlilikleri ile matematik öğretimi yeterlikleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bunun yanında öğretmen adaylarının kesir problemlerini modelleme yöntemiyle çözebilme yeterlilikleri ve matematik öğretimi yeterliklerinin cinsiyet, mezun olduğu lise türü, bölümü tercih sırası ve öğretmenlik deneyimi gibi özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi Akdeniz Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği programında dördüncü sınıf öğrencisi olan 89 öğretmen adayından oluşmaktadır. Betimsel tarama modeli örneği olan bu çalışma 2015-2016 yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematik Öğretimi Yeterlik Ölçeği, Kesir Problemlerini Modelleme Yeterliklerini Belirlemeye Yönelik Başarı Testi ve Kişisel Bilgi Formu (Cinsiyet, Mezun Olduğu Lise Türü, Bölüm Tercih Sırası, Öğretmenlik Deneyimi) kullanılmıştır. Verilerin analizinde; Mann Whitney-U Testi, Kruskal Hallis-H Testi, Spearman Korelasyon Testi kullanılmıştır. Bütün analizlerde 0.05 düzeyinde anlamlılık aranmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlarda, sınıf öğretmeni adaylarının kesir problemlerini modellemeye yönelik başarı testinden aldıkları puanlar ile cinsiyet, öğretmenlik deneyimi, bölümü tercih sırası, mezun oldukları lise türü değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi yeterlik ölçeğinden aldıkları puanlar ile cinsiyet, bölümü tercih sırası ve mezun oldukları lise türü değişkenleri ile anlamlı bir farklılık bulunmazken, öğretmenlik deneyimi değişkeni ile istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmüştür. Kesir problemlerini modellemeye yönelik başarı testinden aldıkları puanlar ile matematik öğretimi yeterlik ölçeğinden aldıkları puanların analizinde istatistiksel olarak pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. |
en_US |