Akdeniz Üniversitesi DSpace

Suriyeli sığınmacı çocukların eğitimi ve sorunları

Show simple item record

dc.contributor.author Emiroğlu, Saniye Erol
dc.date.accessioned 2021-09-16T12:23:33Z
dc.date.available 2021-09-16T12:23:33Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4232
dc.description.abstract Bu çalışma, Suriyeli sığınmacı çocuklara farklı eğitim veren iki ilkokulda görev yapan okul yöneticileri, rehber öğretmenler, sınıf öğretmenleri, Türkçe öğreticileri, diğer veliler ve Suriyeli velilerin görüşlerine dayalı olarak, Suriyeli sığınmacı çocukların aldıkları eğitim, eğitimin kapsamı ve eğitimlerinde yaşanan sorunları belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan olgubilim (fenomenoloji) modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan tipik durum örneklemesine göre belirlenen, 5 okul yöneticisi, 3 rehber öğretmen, 10 sınıf öğretmeni, 4 Türkçe öğreticisi, 10 diğer veli ve 10 Suriyeli veli oluşturmuştur. Veri toplama sürecinde döküman incelemesi yapılmış ve uzman görüşü alındıktan sonra oluşturulan altı farklı yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formunda yer alan sorular sorulmuş ve ses kaydı yapılmıştır. Yapılan ses kayıtları araştırmacı tarafından Microsoft Word 2010 programında metin haline dönüştürülmüştür. Verilerin analizinde betimsel, içerik ve doküman analizi kullanılmıştır. Bu sürecin sonunda elde edilen kavramlardan birbiri ile ilişkili olanlar birbiriyle gruplandırılarak temalar (kategori) oluşturulmuştur. Bu araştırmanın sonucunda: Araştırmaya katılan, A İlkokulu okul yöneticileri, sınıf öğretmenleri, rehber öğretmenlerin ve Türkçe öğreticilerin çoğunun Suriyeli sığınmacı çocukların eğitimi konusunda eğitim aldıkları, B İlkokulunda görev yapan okul yöneticileri, sınıf öğretmenleri, rehber öğretmenlerin ve Türkçe öğreticilerin çoğunun eğitim almadıkları, eğitim alanların çoğunluğunun aldıkları eğitimi yetersiz buldukları görülmüştür. Suriyeli çoçukların eğitimi konusunda her iki okulda da ortak görünen sorunların: dil sorunu, yaş farkları, iletişim kopukluğu, kitap ve materyal eksikliği olduğu belirlenmiştir. A İlkokulu'ndaki eğitimde, B İlkokulu'ndakinden farklı olarak; öğrenci devamsızlığı, okul kurallarının ihlali, akran zorbalığı, temizlik ve düzen yetersizlikleri, arkadaşlarının eşyalarını alma, Türkçe derslerinin diğer ders saatleri içinde verilmesi, çeteleşme ve diğer çocuklara şiddet uygulama, Suriyeli velilerin ilgisizliği, Suriyeli velilerin maddi destek beklentilerinin karşılanamaması gibi sorunlarının yaşandığı görülmüştür. B İlkokulunda A İlkokulundan farklı olarak, Suriyeli sığınmacı çocukların eğitiminde yaşanılan sorunun; Suriyeli çocukların okula ulaşımları olduğu belirlenmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Suriyeli sığınmacı çocukların eğitimi ve sorunları en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi en_US
dc.contributor.consultantID Kemal Kayıkçı en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account