Akdeniz Üniversitesi DSpace

Destinasyon marka denkliği ve satın alma sonrası eğilimler etkisi ve bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Buket Burcu
dc.date.accessioned 2021-08-10T16:33:35Z
dc.date.available 2021-08-10T16:33:35Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3933
dc.description.abstract Marka denkliği içerisinde yer alan marka imajı, marka farkındalığı, marka kalitesi ve marka değeri unsurları, tüketicilerin marka denkliğine yönelik tutumları üzerinde önemli etkiye sahiptir. Bu nedenle, destinasyon marka denkliği unsurlarının tüketicilerin tutumlarını nasıl etkilediğinin anlaşılması, destinasyon pazarlaması ve destinasyon yönetimi açısından büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, destinasyon marka denkliği boyutlarının, memnuniyet üzerindeki etkilerinin araştırılmasının yanı sıra turistlerin memnuniyet düzeyleri ile destinasyon aidiyeti ve destinasyon marka sadakati arasındaki ilişki oluşturulan model yardımıyla incelenmektedir. Araştırma verileri, 2017 yaz sezonun da Kemer destinasyonunda tatilini geçiren toplam 439 Rus turistten anket aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin, destinasyonun geliştirilmesinde, memnun olan turistten destinasyona sadık turist yaratmanın yanı sıra markalaşmayı ve marka denkliği oluşturmayı hedeflenmektedir. Sonuçlar; destinasyon marka denkliğini oluşturan bileşenlerin, pazarlama bakış açısından satın alma sonrası eğilimleri anlamada önemli olduğunu göstermektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Destinasyon marka denkliği ve satın alma sonrası eğilimler etkisi ve bir araştırma en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Turizm İşletmeciliği en_US
dc.contributor.consultantID F. Özlem Güzel en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster