Akdeniz Üniversitesi DSpace

Popüler müzik eserlerinin reklamlarda kullanılmasına ilişkin kültür endüstrisi yaklaşımları çerçevesinde betimletiyici bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Çetinkaya, Enes
dc.date.accessioned 2021-08-05T13:00:30Z
dc.date.available 2021-08-05T13:00:30Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3866
dc.description.abstract Sanayi devrimiyle birlikte üretim biçimlerinin değişmesi ve üretim hızının artması piyasalarda görülen ürün bolluğuna neden olmuştur. Kitlesel olarak üretilen ürünler, sistemin canlılığını sürdürebilmesi adına, kitlesel tüketimi zorunlu kılmaktadır. Bu doğrultuda tüketimin toplumun geneline yayılması ve tüketim toplumlarının yaratılabilmesi için reklamlar önemli bir aracı olarak karşımıza çıkmaktadır. Reklamverenler bireylerin ürüne ya da markaya olan ilgisini arttırmak amacıyla reklamlarında çok çeşitli faktörleri kullanmaktadır. Bu faktörlerden birisi de bireylere tanıdıklık duygusu veren ve hafızalarda yeri olan müzik eserleridir. Popüler müzik eserlerinin reklamlarda kullanılmasının incelendiği bu çalışmada, bu kullanım biçiminin nedenleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda kültür endüstrisinin sanat eserlerini metalaştırması ve popüler müzik eserlerinin reklamlarda kullanılmasına zemin hazırlaması, konunun tarihsel arka planında hangi faktörlerin bulunduğu ve bu faktörlerin hizmet ettiği sistem olan kapitalizmin sürekli olarak kendisini nasıl yeniden ürettiği anlatılmaktadır. Çalışma kapsamında bir aylık reklam kaydı yapılarak güncel ve özgün veriler elde edilmiştir. Daha sonra alan çalışması için reklam ajansları ve müzik yapım şirketleriyle derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Yapılan mülakatlarda popüler müzik eserlerinin reklamlarda kullanılmasının nedenleri ve reklamcılık sektörünün bu kullanım biçimine nasıl yaklaştığı irdelenmektedir. Elde edilen veriler analiz edilerek reklamlarda popüler müzik eserlerinin kullanım nedenleri ortaya konulmaya çalışılmaktadır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Popüler müzik eserlerinin reklamlarda kullanılmasına ilişkin kültür endüstrisi yaklaşımları çerçevesinde betimletiyici bir araştırma en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Halkla İlişkiler ve Tanıtım en_US
dc.contributor.consultantID Merih Taşkaya en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account