Akdeniz Üniversitesi DSpace

Akademik örgütlerde itibar algısı: Akdeniz Üniversitesi'nin iç ve dış paydaşları üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Açıkgöz, Fatma Yiğit
dc.date.accessioned 2021-06-04T13:45:09Z
dc.date.available 2021-06-04T13:45:09Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3339
dc.description.abstract Küreselleşme, teknolojik alandaki gelişmeler ve iletişim kanallarındaki çeşitlenme ile bilgiye çok hızlı ve kolay şekilde ulaşılması bireylerin farkındalık düzeylerini arttırmıştır. Sahip olunan bilgiler neticesinde bilinç düzeyi hızla artan bireylerin örgütlerden beklentileri de değişmiştir. Günümüzde paydaşlar örgütlerden kaliteli ürün ve hizmet sunmasının yanı sıra sosyal fayda yaratma, çalışanların beklentilerini karşılama, güvenilir ve şeffaf olma gibi sorumluluklarını da yerine getirmesini beklemektedir. Paydaş beklentilerindeki bu değişimler doğrultusunda örgütler salt finans odaklı hareket etmekten çıkarak, itibar odaklı olmaya yönelmişlerdir. Örgütler artık bir taraftan toplumsal sorunların çözümüne yönelik faaliyetlerde bulunarak sosyal sorumluluklarını yerine getirmeye çalışırken diğer taraftan da paydaşların duygusal beklentilerini karşılayarak kurumsal itibarlarını olumlu şekilde yansıtmaya çalışmaktadırlar. Tüm alanlarda olduğu gibi yükseköğretim alanında da yaşanan bu rekabet ortamı ve değişimler üniversitelerin mevcut ödev ve görevlerini yerine getirirken olumlu itibar oluşturma ve sürdürme konusunda da yoğun çaba sarf etmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmada bir eğitim kurumu olarak Akdeniz Üniversitesi'nin kurumsal itibarı; iç ve dış paydaşlarının değerlendirmeleri doğrultusunda incelenmiştir. Çalışma kapsamında Ingenhoff ve Sommer'ın (2008) kurumsal itibar ölçeği üniversiteye uyarlanarak kullanılmıştır. Kurumsal itibar kavramı İşlevsel, Sosyal, Duygusal olmak üzere üç bileşende ele alınmıştır. Kurumun iç ve dış paydaşlarının algıları arasında, toplam itibar düzeyi ve ayrı ayrı itibar bileşenleri açısından anlamlı fark olup olmadığına bakılmış, bu paydaşların kendi içinde, itibar bileşenlerine ilişkin görüşlerinin demografik ve mesleki özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda ise, Akdeniz Üniversitesi'nin kurumsal itibarının genel olarak tüm paydaşlar nezdinde iyi düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin diğer paydaşlara kıyasla Akdeniz Üniversitesi'ne ilişkin daha olumsuz görüşe sahip oldukları belirlenmiştir. Tüm paydaşlar, üniversitenin çevre sorunlarına karşı duyarlılığının yetersiz olduğu görüşünde ortak kanıya sahiptirler. Çalışmanın neticesinde Akdeniz Üniversitesi'nin itibarını güçlendirmesi için paydaşlarca olumsuz değerlendirilen alanlardaki eksiklerini gidermesi ve sosyal sorumluluk alanındaki çalışmalarına ağırlık vermesi öneri olarak sunulmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Akademik örgütlerde itibar algısı: Akdeniz Üniversitesi'nin iç ve dış paydaşları üzerine bir araştırma en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Halkla İlişkiler ve Tanıtım en_US
dc.contributor.consultantID Çiğdem Karakaya en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster