dc.contributor.author |
Yıldırım, Osman |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-03T16:57:20Z |
|
dc.date.available |
2021-06-03T16:57:20Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3331 |
|
dc.description.abstract |
21. Yüzyıl ile birlikte iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, hangi alanda olursa olsun elde edilmek istenilen bilgiye hızlı bir biçimde ulaşabilme olanağı sağlamış, bu da kurumların faaliyet gösterdikleri ortamın oldukça dinamik ve rekabetçi bir yapıya dönüşmesine yol açmıştır. Sürekli değişimlerin yaşandığı, kurumlara taraf ve bertaraf olan grupların beklentilerinin her geçen gün arttığı ve rekabetin giderek yoğunlaştığı günümüz iş dünyasında kurumlar, kamuların değişen değerleri, artan beklentileri ve bilgi edinme taleplerinin yanı sıra sayısı her geçen gün artan medya müdahalelerine de cevap vermek durumundadırlar. Bununla bağlantılı olarak, kurumların her geçen gün birçok farklı kamu ve konu ile karşı karşıya kalma olasılıkları artmakta, faaliyetleri ve sürdürülebilirlikleri doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenebilmektedir. Bir kurumun hayatta kalması ve başarılı olabilmesi için çeşitli alanlarda birçok konu ile karşı karşıya olması, kurumun proaktif bir yaklaşımla bu konuları tanılamasını, analiz edip değerlendirmesini ve belirleyeceği uygun stratejiler ile konu yönetim süreçleri oluşturmasını gerekli kılmaktadır. Söz konusu gereklilikten yola çıkılarak hazırlanan bu çalışmanın ilk bölümünde, halkla ilişkilerin gelişen ve değişen işlevi ile birlikte gelenekselden stratejik bir oluşuma geçiş sürecinin temellerinden bahsedilmiş, ayrıca yükselmekte olan yeni eğilimlere yönelik iletişim faaliyetlerinin planlama ve uygulama süreçlerine değinilmiştir. İkinci bölümde ise, paydaşlarla kurum arasında karşılıklı fayda ortamı yaratmayı ve görüş farklılıklarını uzlaştırmayı amaçlayan iki taraflı bir iletişim süreci ve sosyal (enterprise) strateji geliştirme aracı olarak "konu yönetimi" kavramı ele alınmıştır. Ayrıca yine bu bölümde çağın gereklerine uygun stratejik bir halkla ilişkiler fonksiyonu olarak konu yönetiminin önemine, gerekliliğine ve etkinliğine dikkat çekmeye çalışılmış ve stratejik konu yönetimi literatüründe farklı zamanlarda yer alan çeşitli yaklaşımlar incelenmiştir. Araştırmanın üçüncü ve son bölümünde içinde bulunduğu sektörün doğası gereği taşıdığı riskler göz önünde bulundurulduğunda uluslararası sivil havacılık sektöründe faaliyet gösteren bir şirketin stratejik konu yönetimine yaklaşımının incelenmesi amaçlanmış ve ele alınan tez konusunun yöntemde uygulanabilirliğinin ölçümü ile bağlantılı olarak kurumun bölüm yöneticileri ile yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi ile yapılan görüşmelerden elde edilen sonuçlar yansıtılmıştır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Halkla İlişkiler, Stratejik Halkla İlişkiler, Konu Yönetimi, Sivil Havacılık, Konu Yönetimi Analizi |
en_US |
dc.title |
Halkla ilişkilerin stratejik bir işlevi olarak konu yönetimi: Bir havayolu şirketinde konu yönetimi analizi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Çiğdem Karakaya |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |