Akdeniz Üniversitesi DSpace

An Investigation into relationship between Turkish and international students’ L2 motivational self systems and their achievement level in foreign language learning

Show simple item record

dc.contributor.author Partal, Gözde
dc.date.accessioned 2021-05-31T11:56:02Z
dc.date.available 2021-05-31T11:56:02Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3264
dc.description.abstract Bu çalışma, Türkiye'de bir özel üniversitedeki Türk ve yabancı öğrencilerin ikinci dil öğrenme motivasyonu benlik sistemlerini ve bu sistemlerin akademik başarılarıyla arasındaki ilişkisini incelemektedir. Öğrencilerin sahip oldukları farklı gelecek benlik sistemlerini açıklamak üzere Dörnyei (2009) tarafından ileri sürülen İkinci Dil Motivasyonu Benlik Sistemleri teorik çerçeve olarak alınmıştır. Bu çalışmada 120 Türk, 37 yabancı üçüncü düzey İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler yer almıştır. Bu çalışma için karma yöntem seçilmiştir. Öğrencilerin benlik sistemlerini bulmak için 32 maddelik 5li likert ölçek Dörnyei'nin Motivasyon Anketi'nden adapte edilmiştir. Ayrıca, yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüştür. Analiz sonuçları, hem Türk hem de yabancı öğrencilerde ikinci dil ideal benlik sistemleri, olması gereken benlik sistemleri, kültürel ilgi, İngilizce öğrenmeye yönelik davranışlar ve araçsal yükselme motiflerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Ancak, Türk ve yabancı öğrencilerin araçsal önlem motifleri arasında anlamlı farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Bu sonuç, Türk öğrencilerin dil öğrenme yolunda araçsal önlemlerin güçlü bir motivasyon kaynağı olduğu gerçeğini gösterir. Aynı zamanda, yüksek akademik başarı oranına sahip olan öğrencilerde, yüksek oranda, olması gereken benlik sistemi ve araçsal önlem motifleri bulunmuştur. Ancak, yabancı öğrencilerin motivasyonlarıyla akademik başarıları arasında herhangi bir ilişki bulunmamıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title An Investigation into relationship between Turkish and international students’ L2 motivational self systems and their achievement level in foreign language learning en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Foreign Language Teaching Department en_US
dc.contributor.consultantID Simla Course en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account