Akdeniz Üniversitesi DSpace

İngilizce öğretmenlerinin sosyal medyanın ingilizce öğretiminde kullanılmasıyla ilgili görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Turamberk, Serra
dc.date.accessioned 2021-05-27T14:46:56Z
dc.date.available 2021-05-27T14:46:56Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3253
dc.description.abstract Bu araştırma, sosyal medyanın ve sosyal paylaşım ağlarının İngilizce öğretiminde kullanılmasıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada örneklem kapsamındaki öğretmenlerin, İngilizce öğretiminde, sosyal medyayı kullanma amaçları, sosyal medyanın İngilizce öğretiminde kullanılmasının avantajları ve dezavantajlarına yönelik görüşleri değerlendirmeye alınmaktadır. Çalışma grubunu, 2016-2017 Eğitim- Öğretim yılında Antalya'nın Muratpaşa ilçesine bağlı ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde eğitim veren okullarda çalışan 65 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında nitel ve nicel yöntem karma olarak kullanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak anket ve yarı yapılandırılmış mülakat yönteminden faydalanılmıştır Çalışmada, uygulanan anket ile elde edilen veriler, nicel analiz kapsamında, Kolmogorov- Simirnov tekniği ile incelenmiş ve ankette yer alan maddelerin normallik varsayımlarını sağlamaması sebebiyle non-parametrik analiz yöntemlerinin uygulanmasına karar verilmiştir. Çalışmanın nitel analizleri kapsamında yapılan görüşmelerden elde edilen veriler ise, NVIVO 11 programında içerik analizi uygulanarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda İngilizce öğretmenlerinin sosyal paylaşım ağlarını İngilizce öğretiminde kullanmaları cinsiyet ve hizmet verilen okul düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemesine rağmen yaş, deneyim ve uyruk değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Çalışmada yaş değişkeni bakımından İngilizce öğretmenlerinin yaşları arttıkça İngilizce öğretiminde sosyal paylaşım ağlarını kullanımının da artacağı belirlenmiştir. Benzer şekilde öğretmenlerin mesleki deneyimleri arttıkça sosyal medya kullanımının da artacağı sonucunu ulaşılmıştır. Çalışmada son olarak uyruk değişkeni bakımından Türk öğretmenlerin İngilizce öğretiminde sosyal medya ağlarını kullanımı konusunda "Katılıyorum" düzeyinde görüş bildirdikleri, diğer uyruktaki öğretmenlerin ise "Katılmıyorum" düzeyinde görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmış ve elde edilen bu farklılık anlamlı bulunmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İngilizce öğretimi, sosyal medya, sosyal paylaşım ağları. en_US
dc.title İngilizce öğretmenlerinin sosyal medyanın ingilizce öğretiminde kullanılmasıyla ilgili görüşleri en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Programları ve Öğretim Programı en_US
dc.contributor.consultantID Günseli Orhon en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster