dc.contributor.author |
Kara, Muhammed |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-20T13:12:30Z |
|
dc.date.available |
2021-05-20T13:12:30Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3232 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı kavram karikatürlerinin 5. sınıf öğrencilerinin yer kabuğunun gizemi ünitesindeki akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Mevcut yöntemlerle karşılanamayan fen bilimleri dersinin a maçları kavram karikatürü destekli öğretim süreci ile karşılanmaya çalışılmıştır. Kavram karikatürleri bir olay hakkında öğrencileri farklı görüşlerinin ortaya çıkmasını sağlayan görsel araçlardır. Kavram karikatürleri öğrencilerin derste aktif olmalarını sağlayan yenilikçi bir tekniktir. Öğrencilerin akademik başarılarını arttırabilme adına kavram karikatürlerinin etkisinin olabileceği düşünülmüştür. Uygulamada 2015-2016 eğitim öğretim yılında 5. sınıfta öğretim gören 81 öğrenci ile yarı deneysel çalışma yapılmıştır. Çalışmaya dahil olan toplam 4 şube 5. sınıf öğrencileri rastlantısal olarak 2 şubesi kontrol grubu diğer 2 şube ise deney grubu olacak şekilde belirlenmiştir. Uygulamaya geçilmeden önce pilot çalışma neticesinde geçerlilik ve güvenirliliği sağlanmış olan 18 soruluk bir başarı testi ön test olarak uygulanmıştır. Uygunluğu uzman görüşüne başvurularak belirlenmiş yer kabuğunun gizemi ünitesinin kazanımlarını bütünüyle kapsayacak şekilde toplam 8 tane karikatür çizilmiştir. Uygulama aşamasında kontrol grubu öğrencileri ile mevcut öğretim programı çerçevesinde ders işleyişi yapılmış, deney grubu öğrencileri ile de kavram karikatürleri ile desteklenmiş bir ders işleyişi yapılmıştır. Uygulama sonunda geliştirilen başarı testi son test olarak tekrar uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistik programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda kontrol grubunun ön test son test puanları arasındaki artış ile deney grubunun ön test son test puanları arasındaki artış karşılaştırıldığında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırma sonuçları kavram karikatürlerinin 5. sınıf yer kabuğunun gizemi ünitesi konularında öğrencilerin akademik başarılarına etki etmediğini göstermiştir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
İlköğretim 5. sınıf yer kabuğunun gizemi ünitesinde kavram karikatürü kullanımının öğrenci başarısına etkisi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
İlköğretim |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Erol Eroğlu |
en_US |
dc.contributor.institute |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |