dc.contributor.author |
Dörttepe, Zümra Ülker |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-28T12:35:57Z |
|
dc.date.available |
2021-04-28T12:35:57Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3178 |
|
dc.description.abstract |
Amaç: Araştırma, üniversite eğitimine yeni başlayan öğrencilerin üniversite yaşamına uyum sürecinde yabancılaşmanın etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan çalışmanın örneklemini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Uşak Üniversitesi merkez kampüslerine yeni kayıtlı tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 666 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında tanıtıcı özellikleri içeren Kişisel Bilgi Formu, Üniversite Yaşamı Ölçeği ve Öğrenci Yabancılaşma Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız örneklem t testi, ANOVA, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, yüzdelik hesaplama, ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerler kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yarıdan fazlasının 17-20 yaş aralığında ve kadın olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin genel anlamda uyum sağladığı ve yabancılaşma düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Kadın öğrencilerin üniversite ortamına uyumu erkek öğrencilerden yüksek, erkek öğrencilerin duygusal uyum ve karşı cinsle ilişkileri düşük, aile gelir düzeyi yüksek olanların genel uyum, akademik uyum ve sosyal uyum düzeylerinin yüksek olduğu saptanmıştır (p<.05). Üniversiteye başlamadan önce şehirde yaşayan öğrencilerin ve bazı ders dışı aktivitelere katılan öğrencilerin katılmayanlara göre üniversite yaşamına uyumunda anlamlı farklılaşma saptanmıştır (p<.05). Öğrencilerin yabancılaşma düzeylerinin yaş, cinsiyet, ders dışı etkinlikler, son 6 ayda stres yaşama gibi değişkenlere göre anlamlı farklılaşma gösterdiği bulunmuştur (p<.05). Sonuç: Araştırmanın sonucunda öğrencilerin uyum ve yabancılaşması arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda; üniversite eğitiminin ilk yılında öğrencilerin uyum ve yabancılaşma düzeylerinin belirlenmesi ve buna ilişkin uygun müdahalelerin yapılması önerilmektedir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
üniversite öğrencisi, üniversite yaşamı, uyum, yabancılaşma |
en_US |
dc.title |
Üniversite yaşamına uyum sürecinde yabancılaşmanın etkisi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Hemşirelik |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
İlkay Keser |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sağlık Bilimleri Enstitüsü |
en_US |