dc.contributor.author |
Gülcü, Nursel |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T15:52:10Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T15:52:10Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3005 |
|
dc.description.abstract |
Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluĢundan itibaren her alanda birçok yenilikler yaparak modern ve çağdaĢ bir devlet oluĢturulması için çalıĢan Mustafa Kemal (Atatürk), amacına ulaĢabilmek için halkın eğitimine de büyük önem vermiĢtir. Bu nedenle Atatürk'ün Halkçılık ilkesi, Cumhuriyetin temel unsurlarından birini oluĢturmuĢtur. Zira, Meclisten yeni kanunların çıkarılması ile inkılaplar tamamlanmıĢ olmuyordu. Halkın da yürürlüğe konan kanunları bilmesi, anlaması ve uygulaması son derece önemli idi. Bu çerçevede, halkın Cumhuriyet fikrini benimseyip, inkılapları kabul edebilmesi için Mustafa Kemal (Atatürk), geliĢmiĢ ülkelerdeki denenmiĢ çalıĢma ve sistemlerin de incelenmesi neticesinde kadın-erkek, zenginfakir ayırt etmeden bir bütün halinde eğitim imkânı veren kültür ve eğitim merkezleri kurulmasını gerekli görmüĢtür. Bunun için gerekli zemin hazırlıkları da yapıldıktan sonra 19 ġubat 1932 tarihinde halkevleri açılmıĢtır. Halkevleri, halkçılık ilkesinin pratik bir sonucu olması nedeniyle önemlidir. Nitekim kısıtlı bütçesi ve imkânları ile Türk toplumunun modernleĢmesi için çalıĢan Cumhuriyet döneminin temel eğitim kurumlarından biri olmuştur. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Antalya Halkevi ve faaliyetleri (1932-1951) |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Tarih |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
S. Haluk Kortel |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |