Akdeniz Üniversitesi DSpace

Bilgi yönetim süreci, yenilik ve işletme performansı ilişkisi: Türk telekominikasyon sektöründe bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Abdukhoshimov, Khamroz
dc.date.accessioned 2021-03-08T13:33:02Z
dc.date.available 2021-03-08T13:33:02Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/2795
dc.description.abstract Tez çalışmasının amacı, bilgi yönetim süreci ve alt boyutlarının (bilgi edinme, bilgi paylaşımı, bilgi kullanımı ve bilgi depolaması) işletme yenilikçiliği (ürün, süreç, örgütsel ve pazarlama) üzerindeki etkisi ile yenilikçiliğin işletme performansı üzerindeki etkisini ayrıntılı olarak incelemektir. Bu çalışma son yıllarda gerek dünyada gerekse Türkiye'de önemi giderek artan bilgi ve iletişim teknolojileri alanında en hızlı gelişen sektörlerden biri olan telekomünikasyon sektöründe yaşanmakta olan yapısal değişimin günümüz bilgi ekonomisi çağında öne çıkan bilgi yönetimi ve yenilik kavramları açısından değerlendirilmesine yöneliktir. Bu temel çerçevede saha çalışması Antalya Türk Telekom Bölge Müdürlüğü tarafından 2014 yılından itibaren kullanılmaya başlanan bilgisayar destekli bilgi yönetim portalı kapsamında yürütülmüştür. Çalışmanın bulguları, bilgi yönetim sürecinin yenilikçilik alt boyutları üzerinde pozitif yönde bir etkiye sahip olduğunu, özellikle bilgi kullanımındaki artışın en fazla ürün yenilikçiliğini ve süreç yenilikçiliğini arttırdığını göstermiştir. Analizler depolanan ve yeni edinilen bilgi yönetiminin işletme performansı üzerinde pozitif yönde ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu, özellikle bilgi yönetiminde yeni bilgi edinimi ve şirket içi paylaşımlara ait artışın işletme performansını arttırdığını göstermiştir. Çalışmanın diğer bir sonucu ise yenilikçilik faktörlerinden olan ürün, süreç ve pazarlama yenilikçiliğinin işletme performansı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye, örgütsel yenilikçiliğin ise işletme performansı üzerinde anlamlı olmayan bir etkiye sahip olduğudur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Bilgi Yönetim Süreci, Yenilik, İşletme Performansı, Türk Telekomünikasyon Sektörü. en_US
dc.title Bilgi yönetim süreci, yenilik ve işletme performansı ilişkisi: Türk telekominikasyon sektöründe bir araştırma en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İşletme en_US
dc.contributor.consultantID A. Eren Durmuş Özdemir en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster