Akdeniz Üniversitesi DSpace

Turizm sektöründe fiyatlandırma stratejilerinin incelenmesi: Güneydoğu Anadolu bölgesi örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Karahan, Murat
dc.date.accessioned 2020-11-27T17:06:26Z
dc.date.available 2020-11-27T17:06:26Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2327
dc.description.abstract Fiyatlandırma, gelir özelliği olan ve karlılığı sağlayan önemli bir pazarlama karması elemanıdır. Günümüzde birçok sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de fiyatlandırma problemlerinin yaşandığı bilinmektedir. Fiyatlandırma stratejileri güç ve karmaşık bir süreç sonunda belirlenmektedir. Turizm işletmelerinde tüketicilerin satın alma kararını verirken dikkate alınan önemli faktörlerden bir tanesi ürünün fiyatı olmaktadır. Bu bağlamda turizm işletmeleri, hedef ve amaçları ile uyumlu fiyatlandırma stratejisini belirleyip uygulamaları gerekmektedir. Turizm işletmelerindeki ürünlerin talep görebilmesi, kalitesi hakkındaki algılar, fiyatlandırma stratejilerinden etkilenmektedir. Turizm sektörünün dinamik yapısı ve yaşanmakta olan yoğun rekabet ortamı, belirlenecek olan fiyatlandırma stratejilerinin önemini bir kez daha ortaya koymaktadır. Fiyatlandırma stratejileri işletmeyi karlılığa ulaştırabilecek önemli bir stratejik araç olarak değerlendirilmelidir. Çalışma kapsamında, Güneydoğu Anadolu Bölgesinde bulunan 4 ve 5 yıldızlı otellerin fiyatlandırma stratejileri keşfedici araştırma yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma bulgularının istatistiksel analizleri neticesinde; otellerin fiyatlandırma stratejilerinde maliyetlerin önemli yer tuttuğu ve yüksek karlılık bırakılacağı düşünülen turizm türleri olarak kültür ve yeme-içme turizmini önemsedikleri görülmüştür. Güneydoğu Anadolu Bölgesinde faaliyet gösteren otellerin, 2012 yılı ortalama oda fiyatlarının 118 TL, ortalama doluluk oranının ise %40 olduğu yapılan çalışma neticesinde tespit edilmiştir. Güneydoğu Anadolu Bölgesinde turizm faaliyetlerinin artması için marka kent olarak öne çıkarılabilecek olan illerin önem derecelerine sıralamasında, 1. sırada Gaziantep, 2. sırada Diyarbakır, 3. sırada Mardin ilinin gösterildiği sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Turizm sektöründe fiyatlandırma stratejilerinin incelenmesi: Güneydoğu Anadolu bölgesi örneği en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis en_US
dc.contributor.department Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik en_US
dc.contributor.consultantID Mehmet Emin İnal en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account