Akdeniz Üniversitesi DSpace

Üçüncü yaş turistlere yönelik turistik ürün analizi : Alanya uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.author Cengiz, Funda
dc.date.accessioned 2020-11-03T13:31:05Z
dc.date.available 2020-11-03T13:31:05Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1951
dc.description.abstract Araştırmada önemi giderek artan üçüncü yaş turistlere yönelik bir turistik ürün analizi gerçekleştirmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda farklı pazarlara da uygulanabilecek bir turistik ürün indeksi geliştirilmiştir. Araştırma 2011 Ekim-2012 Mayıs ayları içerisinde tatillerini Alanya'da geçiren üçüncü yaş turistlere yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarakanket tekniğinden yararlanılmıştır ve Alanya ilçesi sınırlarında faaliyet gösteren 8 farklı beş yıldızlı konaklama işletmesinde konaklayan 274 üçüncü yaş turistin katılımı sağlanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda; turistik ürün seviyelerinin her birinin diğerini etkileme özelliğinin olduğu, üçüncü yaş turistlerin tatil kararlarını etkileyen sosyo demografik özelliklerine göre turistik ürün seviyelerine verdikleri önem düzeyleri ve Alanya'nın turistik ürün seviyelerinin performansını değerlendirmeleri arasında farklılıkların olduğu, üçüncü yaş turistlerin turistik ürün seviyelerine verdikleri önem ile Alanya'nın turistik ürün seviyelerinin performans değerlendirmeleri arasında farklılıklar olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Üçüncü yaş turistlere yönelik turistik ürün analizi : Alanya uygulaması en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İşletme en_US
dc.contributor.consultantID Kemal Kantarcı en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account