Akdeniz Üniversitesi DSpace

İlköğretim öğrencilerinin teknoloji ve tasarım dersine yönelik tutumlarıile akademik başarılarının incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Sağlık, Mehmet Aydın
dc.date.accessioned 2020-10-30T12:37:27Z
dc.date.available 2020-10-30T12:37:27Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1912
dc.description.abstract u araştırmada ilköğretim 6.,7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Teknoloji ve Tasarım dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki incelenmektedir. Araştırmada,öğrencilerin Teknoloji ve Tasarım dersine yönelik tutumlarının ve karne notlarının; cinsiyete, sınıf düzeyine, ekonomik gelire, anne eğitim durumuna ve baba eğitim durumuna görefarklılaşıp farklılaşmadığı tespit edilmiş, derse yönelik tutumla akademik başarı arasındaki ilişki belirlenmiştir.Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın ulaşılabilir evreni 2011/2012 eğitim öğretim yılında Antalya ilinde öğrenim görmekte olan 6.,7. ve 8.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu evren içerisindeörneklem grubu olarak 9 ilköğretim okulu seçilmiştir. Bu okullar seçilirken, sosyo-ekonomik yapı ve il başarı sıralaması dikkate alınmıştır. Araştırmaya 9 ilköğretim okulunda öğrenimgörmekte olan 594'ü kız, 571'i erkek toplam 1165 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Teknoloji ve Tasarım Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Tutum ölçeği 28 maddeden oluşmaktadır. Güvenirlik çalışmalarının sonucunda Cronbach Alpha ( ? ) güvenirlik katsayısı 0,94 olarak tespit edilmiş,faktör analizi sonucunda tek boyutlu olduğu belirlenmiştir.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde; aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde hesapları, t- testi, tek yönlü varyans analizi(anova), tamhane's T2 testi vebasit korelasyon analizi tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrenci tutumlarının; Cinsiyete göre anlamlı bir farlılık gösterdiği, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göredaha olumlu bir tutuma sahip olduğu.Sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, 6.sınıf öğrencilerinin 7. ve 8.sınıf öğrencilerine göre daha olumlu bir tutuma sahip olduğu, Ekonomik gelire göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, ekonomik gelir arttıkça olumlu tutumun yükseldiği.Baba ve anne öğrenim durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği ve öğrenim durumu arttıkça derse karşı olumlu tutumun yükseldiği tespit edilmiştir.Araştırma sonucunda öğrenci karne notlarının ise; Cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha başarılı olduğu, Sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği,Ekonomik gelire göre anlamlı bir farklılık gösterdiği ve ekonomik gelir arttıkça dersnotunun yükseldiği, Baba ve anne öğrenim durumuna göre anlamlı bir fark gösterdiği ve öğrenim durumu arttıkça ders notunun yükseldiği tespit edilmiştir.Araştırma sonucunda derse yönelik tutumla akademik başarı arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Teknoloji ve Tasarım Dersi, Tutum, Akademik Başarı en_US
dc.title İlköğretim öğrencilerinin teknoloji ve tasarım dersine yönelik tutumlarıile akademik başarılarının incelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Programları ve Öğretim Programı en_US
dc.contributor.consultantID Şerafettin Karakaya en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account