Abstract:
Bu çalısmanın amacı, tıp egitiminde probleme dayalı ögrenmeyi destekleyen E-ögrenme ortamı gelistirmek ve web tabanlı ögrenme ortamları ile desteklenmis bir probleme dayalı ögrenme modülü ile klasik PDÖ modülü sınav puanları arasında bir fark olup olmadıgını ve ögrencilerin bu E-ögrenme uygulaması ile ilgili memnuniyetlerinin saptamaktır. Bu amaçla ögrencilere bagımsız çalısma sürecinde kullanabilecekleri ve PDÖ de yer alan konu ile ilgili ögrenme hedeflerini genis bir biçimde içeren bir web ögrenme sayfası olusturulmustur. Arastırmanın evrenini Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi 2006-2007 egitim ögretim yılında ögrenim gören Dönem-1 ögrencilerinin tümü (174 ögrenci) olusturmustur. Örnek seçimi yapılmamıstır. Anket sorularına Dönem I ögrencilerinin 165'i yanıt vermistir (ulasma oranı %94.8). Arastırma sonucunda ögrencilerin %66.0'ının E-ögrenme uygulamasından memnun oldukları, %15.0'inin kararsız, %19.0'ının ise memnun olmadıkları saptanmıstır. 2006-2007 egitim ögretim döneminde uygulanan bes PDÖ sınav puan ortalamaları arasında en yüksek sınav puanının 5. PDÖ de (E-ögrenme ile desteklenen PDÖ) alındıgı ve klasik PDÖ sınav puan ortalamaları ile anlamlı bir fark oldugu saptanmıstır (p=0.000). Sonuç olarak E-ögrenme uygulamasının ögrencilerin basarıları üzerine olumlu bir etkisi oldugu ve ögrencilerin büyük çogunlugunun uygulamadan memnun oldugu saptanmıstır.