Akdeniz Üniversitesi DSpace

Yükseköğretimde öğrenciye yönelik hizmet kalitesinin ölçülmesi : Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencileri üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Sakarya, M. Cem
dc.date.accessioned 2020-09-28T14:05:34Z
dc.date.available 2020-09-28T14:05:34Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1503
dc.description.abstract Yeni dünya düzeninin etkisiyle , ekonomik sistemler birbirlerini her zamankinden dahafazla etkiler hale gelmiş, dünya ticaretinin tek bir ortak pazara doğru kayması, üretimşekillerini ve yönetim anlayışını derinden etkilemiştir. Yönetim yaklaşımlarının değişmesikalite kavramları üzerinde de etkili olmuş yüzyılın başlarında ki kalite anlayışı ile bugüngelinen noktada karşılaşılan kalite anlayışları arasında büyük farlılıklar oluşmuştur.Yüzyılın başlarından itibaren sadece sanayide kullanılan kalite kavramı özellikle 1980'liyıllardan sonra hizmet endüstrilerine de girmiştir. Hizmetin müşterinin hizmet sürecindekikatılımcı rolü, soyut olma , standartlaştırılamama, dayanıksız olma, üretildiği anla tüketildiğianın aynı olması (eşzamanlılık), gibi özelliklerinden dolayı, somut ürünler için geliştirilmişkalite standartlarıyla nasıl uyumlu hale getirileceği, müşteri memnuniyetinin nasıl ölçüleceğiuzun süre tartışma konusu olmuştur. 1980'li yıllarda geliştirilen SERVQUAL modeli hizmetkalitesinin ölçümü için ideal bir örnek olmuştur. Her sektöre aynı etkinlikte uygulanamamasıeleştiri konusu yapılmış, sektöre göre ölçeğin içinde yapılan değişikliklerle farklı sektörlerdede etkin ölçümlemeler yapılabilmiştir.Eğitim kalitesi, eğitimin amaçları ve işlevlerini karşılayabilmek olarak tanımlanır. Butanımdaki amaçlar, öğrenmenin etkinliği, işlevler ise öğrencileri dışarıdaki ortamahazırlayabilme, iş hayatlarındaki başarılarını sağlayabilme olarak tanımlanmaktadır. Kaliteyönetim sistemlerini oluşturmuş yükseköğretim kurumları öğrenci tatminini ölçerek güçlü vezayıf alanlarını tespit etmeye çalışmaktadırlar.Bu çalışma yükseköğretim kurumlarında kullanılabilecek bir ?öğrenci tatmin ölçeği?geliştirmeyi hedeflemiştir. Eğitim, temelinde hizmet sektörünün bir parçasıdır. Bu nedenleeğitimde öğrenci tatminini ölçerken hizmet kalitesinin ölçümlenmesi için geliştirilmişaraçlardan yararlanılmıştır. Geliştirilen ?öğrenci tatmin ölçeği? yardımıyla öğrencinin sesininüretim süreçlerine katılması amaçlanmıştır. Ayrıca üniversite genelinde yapılacak biruygulamanın kurumsal değerlendirme konusunda da önemli katkılar sağlayacağıdüşünülmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Yükseköğretimde öğrenciye yönelik hizmet kalitesinin ölçülmesi : Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencileri üzerine bir araştırma en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İşletme en_US
dc.contributor.consultantID Fulya Sarvan en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account