Akdeniz Üniversitesi DSpace

Uygulama dökümlerinin sınıf öğretmenlerinin uzunluk ve alan ölçme konusuna ilişkin alan bilgilerini nasıl desteklediğinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Bozkurt, Ayşenur Çankaya
dc.date.accessioned 2024-03-01T12:48:19Z
dc.date.available 2024-03-01T12:48:19Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7357
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenleri ile gerçekleştirilen bir mesleki gelişim çalışmasında geliştirilen uygulama dökümlerinin öğrenme süreçlerine etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda TÜBİTAK Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Grubu (SOBAG) tarafından desteklenen bir mesleki gelişim çalışmasındaki, uygulama dökümlerinin öğretmenlerin alan bilgilerini nasıl desteklediği derinlemesine incelenmiştir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması ile desenlenen çalışma Akdeniz bölgesinde bir ilde görev yapan on sınıf öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Mesleki gelişim çalışmasının pilot uygulaması 2018-2019 yılları arasında üç öğretmenle nihai uygulaması ise 2019-2020 yılları arasında yedi öğretmen ile gerçekleşmiştir. Nihai uygulama uzunluk ölçme ve alan ölçme konularının çalışıldığı iki grup ile sürdürülmüştür. Mesleki gelişim çalışması için hazırlanan uygulama dökümlerinin oturumlarda uygulanması sürecinde gerçekleşen tartışmalar ve öğretmen söylemleri birer veri olarak kabul edilmiştir. Çalışmaya ait diğer bir veri kaynağını öğretmenlerin kendilerinin hazırladığı ve sınıflarında uyguladığı öğrenme materyalleri oluşturmaktadır. Öğretmen görüşleri ve uygulamaları dikkate alınarak toplanan veriler öğretmenlerin alan bilgilerindeki değişimleri derinlemesine ortaya koyabilmek için betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuçlar uygulama dökümlerinin öğretmenlerin alan bilgilerini desteklediğini ve sınıf içi uygulamalarını geliştirdiğini göstermiştir. Öğretmenlerin kendilerine sunulan uygulama dökümleri sayesinde sınıf içi uygulamalarındaki eksiklikleri fark ettikleri ve yeni uygulamalar geliştirdikleri görülmüştür. Öğretmenlerin hem kendi alan bilgilerindeki eksiklikleri görmesi hem de sınıf içi uygulamalardaki hataları fark edebilmesi onların bu eksiklerini tamamlamalarına fırsat vermiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda uygulama dökümlerinin ve bu dökümlerin uygulanmasına yönelik değerlendirmelerin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağladığı söylenebilir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Mesleki gelişim, uygulama dökümü, uzunluk ölçme, alan ölçme. en_US
dc.title Uygulama dökümlerinin sınıf öğretmenlerinin uzunluk ve alan ölçme konusuna ilişkin alan bilgilerini nasıl desteklediğinin incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi en_US
dc.contributor.consultantID Çiftçi, Şerife Koza. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account