Akdeniz Üniversitesi DSpace

TÜBİTAK 2204-B araştırma proje yarışmasına matematik alanında katılan öğrenci ve danışman öğretmenlerin proje hazırlama sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Diken, Ahmet Ali
dc.date.accessioned 2024-02-29T11:08:47Z
dc.date.available 2024-02-29T11:08:47Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7353
dc.description.abstract Bu çalışmada TÜBİTAK 2204-B araştırma proje yarışmasına matematik alanında katılan öğrenci ve danışman öğretmenlerin proje hazırlama sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında çalışmada ilk olarak proje kavramı ele alınmıştır. Daha sonrasında proje tabanlı öğrenme yordanarak matematik alanında proje tabanlı öğrenme kavramı üzerinde durulmuştur. Çalışmanın ilerleyen bölümlerinde proje yarışmalarından bahsedilerek, ortaokul, lise, üniversite öğrencilerine yönelik proje yarışmaları hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca 2204-B proje yarışması ve proje yarışmaları hakkında yapılmış çalışmalara yer verilmiştir. Nitel çalışma desenlerinden durum çalışması ile yürütülen çalışmaya 2020-2021 ve 2021-2022 eğitim öğretim yıllarında yarışmaya matematik alanında katılan öğrenciler ve bu öğrencilere danışmanlık yapan en az bölge sergisine katılma başarısı göstermiş öğrenciler ve matematik öğretmenleri katılmıştır. Veriler, uzman görüşü alınarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış, kaydedilmiş ve yazıya dökülmüştür. Veriler her öğrenci ve öğretmen cevabı için ayrıca kodlanmış olup her soru için kategorize edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi ile birlikte daha çarpıcı cevapları okuyucuya sunmak adına doğrudan alıntılar kullanılmış ve betimsel analiz yapılmıştır. Elde edilen bulguların öğrencilerin proje hazırlama süreçlerine ve öğretmenlerin danışmanlık süreçlerine katkı sağlayacağı beklenmektedir. Proje geliştirme evresi öğrenme-öğretme mekanlarının ölçümleme ve değerlendirme yapılabilmesi açısından oldukça önemlidir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title TÜBİTAK 2204-B araştırma proje yarışmasına matematik alanında katılan öğrenci ve danışman öğretmenlerin proje hazırlama sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi en_US
dc.contributor.consultantID Adilov, Gabil. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım