Akdeniz Üniversitesi DSpace

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemi ile öğrenme kuramlarının deneyimlemesi

Show simple item record

dc.contributor.author Bağ, Gamze
dc.date.accessioned 2024-02-29T09:36:44Z
dc.date.available 2024-02-29T09:36:44Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7349
dc.description.abstract Öğrenme kuramları, "öğrenmenin nasıl gerçekleşeceğini" açıklayan farklı soyut bilgiler barındırabilmektedir. Bu soyut bilgilerin soyut bir disiplin olan matematikle deneyimlenmesi ise hem öğretmen hem de öğretmen adayları için zor olabilir. Bu amaçla matematik dersi için önemli olduğu düşünülen Yapılandırmacı yaklaşım, Sosyokültürel teori, APOS teori ve Sezgisel Kural teorisinin; öğrenenlerin bilişsel, davranışsal öğretim yöntemlerinden biri olan yaratıcı drama ile deneyimlemesi önem arz etmektedir. Bu bağlamdan hareketle bu çalışmada "İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğrenme kuramlarını yaratıcı drama yöntemiyle deneyimlemesi nasıldır?" sorusuna cevap aranmaktadır. Bu araştırmada, yaratıcı drama yöntemiyle kuramların deneyimlenmesi, bu deneyimin derinlemesine incelenmesi ve açıklanması amacı ile nitel araştırma yöntemlerinden durum (örnek olay) çalışması benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinde ilköğretim matematik öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören 21 katılımcı oluşturmuş olup amaçlı örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından hazırlanmış olup öğrenme kuramlarına ve yaratıcı dramaya ait ön-son bilgilerini ölçmeye yönelik yarı yapılandırılmış 7 soru ve buna ek olarak her bir atölye sonrasında katılımcıların doldurdukları atölye değerlendirme formları ile toplanmıştır. Katılımcılardan e-posta kanalı ile toplanan veriler içerik analizi ve betimsel analiz yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları öğretmen adaylarının Yapılandırmacı yaklaşım, Sosyokültürel teori, APOS teori ve Sezgisel Kural teorisine ait deneyimlemelerinin matematiğe, dramaya ve kurama yönelik olmak üzere üç tema ve farklı sayıda alt tema altında toplandığını göstermektedir. Ayrıca çalışmada, öğretmen adaylarının öğrenme kuramlarını matematik dersinde yaratıcı drama yardımı ile kullanabileceklerine olan fikirleri yönündeki bulgular da yer almaktadır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title İlköğretim matematik öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemi ile öğrenme kuramlarının deneyimlemesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi en_US
dc.contributor.consultantID Karamık, Gözdegül Arık. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account