Akdeniz Üniversitesi DSpace

Öğretmen eğitiminde örtük programın etkisine ilişkin öğretmen adaylarının algıları ile öğretim elemanlarının görüşlerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author İpekel, İlknur İzgi
dc.date.accessioned 2024-01-24T08:00:47Z
dc.date.available 2024-01-24T08:00:47Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7340
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı öğretmen eğitiminde örtük programın etkisine ilişkin öğretmen adaylarının algıları ile öğretim elemanlarının görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, 2019-2020 eğitim öğretim yılı Güz ve Bahar dönemlerinde Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesine bağlı farklı lisans programlarında öğrenim gören dördüncü sınıf öğretmen adayları ve fakültede görev yapan öğretim elemanlarıyla gerçekleştirilmiştir. Karma yöntem araştırmalarından açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, betimsel tarama deseni kullanılmıştır. Bu boyutta, evrenin tamamına ulaşmak hedeflendiğinden örneklem seçimi yapılmamıştır. Araştırmanın bu boyutuna, 436 dördüncü sınıf öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan "Öğretmen Eğitiminde Örtük Program Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda, durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın bu boyutuna ise, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenen 48 dördüncü sınıf öğretmen adayı ve 18 öğretim elemanı katılmıştır. Araştırmacı tarafından oluşturulan "Dördüncü Sınıf Öğretmen Adayları Odak Grup Görüşme Formu" ile "Öğretim Elemanı Yarı-Yapılandırılmış Görüşme Formu" kullanılmıştır. Verilerinin çözümlenmesinde nicel veriler için SPSS paket programında ortalama, standart sapma, Kruskal Wallis-H ve Mann-Whithey U istatistiksel analiz yöntemlerine başvurulmuştur, nitel veriler için ise içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4. sınıf öğretmen adaylarının örtük program etkisine ilişkin algı düzeylerinin genel ortalaması yüksektir. Öğretmen adaylarının örtük program etkisine ilişkin algıları cinsiyete, lisans programına, anne ve baba eğitim durumuna göre anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırmada elde edilen nicel bulgular öğretmen adayları ve öğretim elemanlarının görüşlerinden elde edile nitel bulguları desteklemektedir. Öğretim elemanları öğretmen adaylarının örtük program bağlamında mesleki gelişimlerini öğretmenliğe yönelik deneyimlerini paylaşarak, örnek olaylar anlatarak, gerekli açıklamalar yaparak ve rol model olarak olumlu yönde etkilemektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Öğretmen eğitiminde örtük programın etkisine ilişkin öğretmen adaylarının algıları ile öğretim elemanlarının görüşlerinin incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Şahin, Harun. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account