Abstract:
Bu araştırmada Türkçe öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik alan Bilgisi Yeterliliklerini tespit etmek ve bu yeterlilikler ile öğretmenlerin demografik özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim- öğretim yılı içerisinde Antalya ilinde görev yapmakta olan 196 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri Direkci, Şimşek ve Ayvallı (2020) tarafından geliştirilen likert tipindeki 'Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği' kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS-24 paket programı ile analiz edilmiş ve elde edilen veriler üzerinde T Testi ile Varyans Analizi uygulanarak ulaşılan bulgulara ait yorumlara yer verilmiştir. Araştırmaya katılan Türkçe öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeğinden aldıkları puanlar cinsiyet, yaş, mezuniyet yılı, eğitim seviyesi, teknolojik yeterlilikler alanında hizmet içi eğitimi katılma durumu, Web2.0 araçlarını kullanma durumu ve öğretmenlerin teknolojik yeterlilikler bakımından özyeterlilik algılarına göre farklılaşma durumu incelenmiştir. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin TPAB ölçeğine ilişkin ortalamalarının genel olarak yeterli ve çok yeterli düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi yeterlilikleri ile cinsiyet, yaş ve mezuniyet yılı arasında anlamlı bir fark bulunmazken; eğitim seviyesi, teknolojik yeterlilikler alanında hizmet içi eğitim alma durumu, Web2.0 araçlarını kullanma durumu ve teknolojik yeterlilikler bakımından özyeterlilik algıları gibi değişkenler açısından anlamlı sonuçlar elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre yüksek lisans mezunu olan Türkçe öğretmenlerinin lisans mezunu olanlara göre ve teknolojik yeterlilikler alanında hizmet içi eğitim alanların almayan öğretmenlere göre TPAB seviyelerinin daha yüksek düzeyde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bununla beraber TPAB yeterlilikleri ders sürecinde Web 2.0 araçları kullanma durumuna göre incelendiğinde derste Web 2.0 araçları kullanan öğretmenlerin lehine sonuçlar elde edilmiştir. Araştırmaya katılan Türkçe öğretmenlerinin teknolojik yeterlilikler bakımından özyeterlilik algıları yüksek olanların TPAB yeterliliklerinin de 'çok yeterli' düzeyde oldukları sonucuna ulaşılmıştır.