Akdeniz Üniversitesi DSpace

Sosyal bilgiler öğretiminde Web 2.0 araçlarının kullanılmasının ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve akademik başarılarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öztürk, Ahmet
dc.date.accessioned 2024-01-22T14:38:59Z
dc.date.available 2024-01-22T14:38:59Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7329
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretiminde Web 2.0 araçlarının kullanılmasının ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel farkındalıkları ve akademik başarıları üzerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde İstanbul ili Sancaktepe ilçesinde MEB'e bağlı bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören 16'sı kız 9'u erkek toplamda 25 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma yöntemden yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda veri toplama aracı olarak "Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği" ve "Akademik Başarı Testi" kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin uygulama sonunda sosyal bilgiler öğretiminde Web 2.0 araçlarının kullanılmasıyla ilgili görüşlerini almak amacı ile araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formundan yararlanılmıştır. Nicel ölçme araçlarından elde edilen veriler istatistik paket programı (SPSS) kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel ölçme aracından elde edilen veriler ise, betimsel analiz yönteminden yararlanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın nicel verilerinden elde edilen sonuçlara bakıldığında, ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler konularının öğretiminde Web 2.0 araçları kullanılmadan öncesi üstbilişsel farkındalık düzeyi ön-test puanları ile kullanıldıktan sonrasındaki son-test puanlarının farklılaştığı, son-test puanlarının daha yüksek olduğu ve öğrencilerin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin ön test ve son testte akademik başarılarına göre de farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda elde edilen sonuçlara bakıldığında ise, öğrencilerin Web 2.0 araçlarına yönelik olumlu bir bakış açısı geliştirdikleri, derse ilgi ve isteklerinin arttığı, öğrenmeyi kolaylaştırdığı, kalıcılığı sağladığı, konuları pekiştirdiği, motivasyonlarını arttırdığı, öğrenmeyi eğlenceli hale getirdiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca sonuçlar genel olarak değerlendirildiğinde, araştırmanın nitel bulgularının nicel bulguları desteklediği ve tamamladığı görülmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sosyal bilgiler öğretiminde Web 2.0 araçlarının kullanılmasının ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve akademik başarılarına etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi en_US
dc.contributor.consultantID Akhan, Osman. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım