Akdeniz Üniversitesi DSpace

Ortaokul matematik öğretiminde problem kurma yaklaşımının öğrencilerin problem çözmeye yönelik algılarına etkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ersoy, Mehmet
dc.date.accessioned 2024-01-22T14:34:20Z
dc.date.available 2024-01-22T14:34:20Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7326
dc.description.abstract Araştırmada ortaokul matematik dersi içerisinde yer alan problem çözme etkinliklerini problem kurma yaklaşımıyla işlenmesinin öğrencilerin problem çözmeye yönelik algılarına etkisini belirlemek amaçlanmaktadır. Ayrıca ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan problem çözmeye yönelik içeriklerin eğitimsel açıdan incelenmesi ve ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrencilerin problem çözme becerilerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ile öğrenme sürecinin içerisinde yer alan önemli bazı değişkenlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel ve nicel verilerin birlikte ele alınıp çözümlenmesine yönelik çalışmalara dayanan karma araştırma modeli bağlamında kurgulanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden, nicel yöntemlerden ön test-son test deney kontrol gruplu yarı deneysel çalışmada uygulanan algı ölçeğinden elde edilen veriler kullanılmaktadır. Araştırma içerisinde bulunan ortaokul matematik ders kitabı eğitimsel tasarımı inceleme çalışmasında 2020-2021 Eğitim yılında okutulan 3 farklı ders kitabı çalışma grubu olarak alınmıştır. Matematik öğretmenleri yarı yapılandırılmış görüşme çalışmasında Antalya ili Kumluca İlçesinde görev yapmakta olan 20 ortaokul matematik öğretmeni çalışma grubunu oluşturmaktadır. Deney kontrol gruplu yarı deneysel çalışmasının örneklemini Antalya ili Kumluca İlçesinde öğrenim gören 111 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler ile içerik inceleme analizi, ön test-son test t-testi analizleri, Ancova analizi ve betimleyici analizlerde spss paket program kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan problem çözmeye yönelik içeriklerin eğitimsel tasarımının yeterli olmadığı, öğretmen görüşlerinin öğrencilerin problem çözmeye becerilerinin istenilen düzeyde olmadığı, yapılan yarı deneysel çalışma bulgularına göre problem kurma yaklaşımıyla yürütülen problem çözme öğretim sürecinin öğrencilerin problem çözmeye yönelik algılarını olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ortaokul matematik öğretiminde problem kurma yaklaşımının öğrencilerin problem çözmeye yönelik algılarına etkisinin incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Dağyar, Miray. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım