Abstract:
Bu çalışmanın amacı Türkçe öğretmenlerinin yapım eklerinin öğretimine dair duyarlılıklarını belirlemektir. Var olan kayıt ve belgeleri tarayarak yeni veri toplamaya yarayan nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, Türkçe öğretmenlerinden veri toplanmış ve bu veriler söz konusu yöntemle incelenmiştir. Çalışmanın nicel verileri araştırmacı tarafından geliştirilen anket vasıtasıyla öğretmenlerden toplanmıştır. Ölçme aracı üç bölüm hâlinde düzenlenmiştir. Her bir bölüm kendi içinde alt maddelere ayrılmıştır. Araştırmanın örneklemini Antalya ili Muratpaşa, Konyaaltı ve Kepez ilçelerindeki ortaokullarda çalışan Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya anketle dahil olan katılımcı sayısı 176'dır. Nitel veri toplayabilmek amacıyla da araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış mülakat uygulanmıştır. Ön uygulama için Türkçe öğretmenleriyle görüşülmüş ve gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra mülakatın uygulanmasına geçilmiştir. Araştırmanın sonucunda, uygulanan anket ve mülakattan elde edilen sonuçların birbirini destekler nitelikte olduğu görülmüş, öğretmenlerin yapım eklerinin öğretimine dair duyarlılıklarının yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Yapılan araştırma, ana ve alt başlıklar olarak öğretmenlerin duyarlılıklarını gösteren sonuçlar barındırmaktadır ve bu sonuçlar Türkçe öğretmenlerinin yapım eklerinin öğretimine dair duyarlılıkları hakkında bilgiler vermektedir.