Akdeniz Üniversitesi DSpace

Sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Güngör, Baysal
dc.date.accessioned 2024-01-18T16:26:27Z
dc.date.available 2024-01-18T16:26:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7305
dc.description.abstract 21.yüzyılın gerekliliklerine uygun becerilerle bireyler yetiştirmek tüm toplumlardaki eğitim ve öğretim kurumlarının temel hedefleri arasındadır. Bu bağlamda çeşitli kurumlar ve kuruluşlar tarafından 21.yüzyıl becerileriyle ilgili belirli standartlar geliştirilmiştir. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi öğretim programında (özel amaçlar, yetkinlik alanları, temel beceriler, değerler eğitimi, programın uygulanmasında dikkat edilecek hususlar, öğrenme alanları) ve 4, 5, 6, 7 sınıf kazanımları ile ders kitaplarında 21.yüzyıl becerilerine nasıl yer verildiği incelenmiştir. Bu çalışmada nitel çalışma desenlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve 4,5,6,7 sınıf ders kitaplarıdır. Araştırmada sosyal bilgiler dersi öğretim programının incelenebilmesi için öncelikle nitel veri toplama aracı olarak doküman analizinden yararlanılmıştır. Doküman analizinde Partnership for 21 Century Skills (P21) sınıflandırması dikkate alınarak oluşturulmuş 21. yüzyıl becerileri seçilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretim programının amaç, yetkinlik, beceri, değerler, öğrenim alanları, uygulamada dikkat edilecek hususlar açısından değerlendirildiğinde sosyal bilgiler dersi öğretim programında en çok yer verilen becerilerin; problem çözme ve eleştirel düşünme, iletişim ve iş birliği, bilgi okuryazarlığı becerileri olduğu gözlemlenmiştir. En az yer verilen beceriler ise üretkenlik, girişimcilik, esneklik ve uyum, medya okuryazarlığı becerileridir. Esneklik ve uyum becerisi harici 21.yüzyıl becerileri açısından birçoğuna yeşerildiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bulgular ışığında sosyal bilgiler ders kitapları ve öğretim programının öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin geliştirilmesine yönelik zenginleştirilmesi ve 21. yüzyıl becerileri açısından kapsayıcı nitelik kazandırılması önerilmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi en_US
dc.contributor.consultantID Demirezen, Serpil. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account