Akdeniz Üniversitesi DSpace

Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematik değerler algısı : Antalya ili örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Alaca, Hakkı
dc.date.accessioned 2024-01-03T07:46:38Z
dc.date.available 2024-01-03T07:46:38Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7296
dc.description.abstract Bu çalışmada 2021-2022 eğitim öğretim yılında Antalya ili ortaöğretim kurumlarında görev yapan 335 matematik öğretmenine Durmuş ve Bıçak tarafından geliştirilen matematik ve matematik eğitimi değerler ölçeği uygulanmıştır. Bu çalışmayı desteklemek için 15 matematik öğretmeniyle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Matematik değerleri literatürde; genel eğitimsel değerler, matematik eğitimi değerleri ve matematiksel değerler olarak 3 kategoriye ayrılmıştır. Matematiksel değerler farklı sosyal çevre ve kültürlerde yaşayan matematikçiler aracılıyla üretilen matematiksel değerlerdir. Bu çalışmada ise matematik değerlerini Pozitivist ve Oluşturmacı olarak 2 ana kategoriye ayrılmıştır. Pozitivist değerler anlatırken Geleneksel eğitim; "istendik davranışları kazandırma'' şeklinde tanımlanmaktadır. Oluşturmacı değerler, öğrenci bir bilgiyi öğrenirken sahip olduğu bilgi ve düşüncelerinden yola çıkarak yeni bilgiyi bulması olarak tanımlanmaktadır. Öğretmenlerin matematik değerleri hakkındaki düşüncelerinin neler olduğunu belirlemek için karma yöntem, araştırma modellerinden zenginleştirilmiş desen (yakınsayan paralel karma desen-concurrent triangulation design) kullanılmıştır. Zenginleştirilmiş desen; araştırmacılar nicel ve nitel verileri aynı zamanda birlikte toplamakta ve sonuçların bir bütün içerisinde değerlendirilmiştir. Nicel çalışma olarak öğretmenlerin matematik ve matematik değerlerine algısını ölçmek için Durmuş ve Bıçak (2006) tarafından geliştirilmiş olan 5'li likert formatında hazırlanan 24 maddelik ölçek kullanılmıştır. Nitel çalışma ise 8 soruluk görüşme formu uygulanmıştır. Hesaplanan değerlere göre ölçeğin iç güvenirlik katsayısı (cronbach alfa) ölçek genelinde ve alt boyutlarında oldukça güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ölçek boyutları ve genelinde görüşleri arasındaki farklılığa ilişkin bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (anova) yapılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematik değerler algısı : Antalya ili örneği en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Bıçak, Bayram. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account