Akdeniz Üniversitesi DSpace

A study of the needs analysis of Turkish as a foreign/second language learners

Show simple item record

dc.contributor.author Köse, Fatma Begüm
dc.date.accessioned 2024-01-02T12:08:28Z
dc.date.available 2024-01-02T12:08:28Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7293
dc.description.abstract Bu çalışmada Türkçe Öğretim Merkezlerinde (TÖMER) Türkçe eğitimi alan öğrencilerin dil öğrenme ihtiyaçları analiz edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın temel amacı, yabancılara Türkçe öğretiminde öğrencilerin ihtiyaçlarını belirlemek; bu ihtiyaçların yaş, cinsiyet ve dil seviyeleri gibi değişkenler karşısında farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Çalışma, nitel araştırma yaklaşımlarıyla uygulamalı bir araştırma projesi olarak geliştirilmiştir. Bu çalışmaya toplam 63 öğrenci farklı Türkçe Öğretim Merkezlerinden (TÖMER) katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerden nicel veriler toplamak için ihtiyaç analizi anketi kullanılmıştır. Anketlerin incelenmesinde öncelikle frekanslar ve yüzdeler kullanılmış, yaş, cinsiyet ve dil seviyelerine göre anlamlı bir farkın oluşup oluşmadığını ortaya çıkarmak için sorulara ki-kare testi uygulandı. İhtiyaç analizi anketi sonuçlarına göre TÖMER'de öğrenim gören öğrencilerin dil öğrenme ihtiyaçları; eğitim ve iş olanakları, bireysel ilgi ve ihtiyaçlar ile sınıf içi iletişime odaklanmıştır. Sonuçlara göre cinsiyet, yaş ve dil düzeyleri açısından anlamlı bir farklılık yoktur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İhtiyaç Analizi, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Türkçe Eğitim Merkezleri (TÖMER), Öğrenci İhtiyacı en_US
dc.title A study of the needs analysis of Turkish as a foreign/second language learners en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Yabancı Diller Eğitimi en_US
dc.contributor.consultantID Kafes, Hüseyin. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account